Αν παρακολουθείς την αύξηση της τιμής της βενζίνης πιθανώς σου θυμίζει μόρια πανελλαδικών εξετάσεων. Τον Ιανουάριο έμπαινες ίσως σε μικρή σχολή σε κάποια επαρχία, στα χαμηλά του μηχανογραφικού. Σήμερα μάλλον περνάς σε καλή αλλά όχι πολύ δημοφιλή σχολή μεγάλου Πανεπιστημίου. Δυστυχώς οι προβλέψεις λένε πως σε λίγο θα μπορείς να «χτυπήσεις» καμιά Ιατρική, Νομική, Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων. Που, μπράβο σου, από τη μία. Αλλά, δεν θα μας μείνει μία, από την άλλη.
Και πώς αλλιώς, αφού η μέση τιμή της βενζίνης, σύμφωνα με το δελτίο που εκδίδει το υπουργείο Ανάπτυξης, πήγε από 1,791 στις 20 Ιανουαρίου 2022 στα 2,243 ευρώ το λίτρο στις 20 Μαΐου! Οπότε το 1,737 του Δεκεμβρίου μοιάζει ονειρικό (και μιλάμε πάντα για μέση τιμή…)
Βενζίνη αγνοείται
Κι έτσι προκύπτει ένα πρόβλημα που παραμένει άλυτο: μέχρι πρόσφατα έβαζες χ ευρώ βενζίνη κι ήσουν εντάξει, τώρα εσύ συνεχίζεις να βάζεις χ ευρώ βενζίνη αλλά μια ωραία μέρα το αυτοκίνητό σου σβήνει στη μέση του δρόμου με το λαμπάκι καυσίμων να στέλνει ερωτικά μηνύματα στο κοντινότερο βενζινάδικο.
Και τώρα;
Τέσσερα αυτοκίνητα μένουν από βενζίνη καθημερινά στον Κηφισό
Αν αυτό σου συνέβη στον Κηφισό, μη νιώθεις μόνος ή μόνη. Κατά μέσο όρο το παθαίνουν πλέον σχεδόν τέσσερα αυτοκίνητα κάθε μέρα! Το λένε τα πιο αρμόδια χείλη. Σύμφωνα με τον Κίμωνα Λογοθέτη, σύμβουλο Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, τα οχήματα που ακινητοποιούνται στον Κηφισό είναι σχεδόν διπλάσια από λίγο καιρό πριν και φτάνουν καθημερινά τα 7 με 8. Από αυτά τα μισά, περίπου τέσσερα δηλαδή, ακινητοποιούνται γιατί το ντεπόζιτο είναι άδειο.
Μια – κυκλοφοριακή- περιπέτεια
Πώς αρχίζει αυτή η μικρή περιπέτεια; Σίγουρα παίζει ρόλο η αύξηση της τιμής της βενζίνης σε συνδυασμό με τη δική σου αδυναμία να δίνεις ξαφνικά τόσα παραπάνω λεφτά για να μετακινηθείς. Οπότε εσύ βάζεις τα χ ευρώ που έβαζες, αλλά δεν θα σου φτάνουν πια για 5 ημέρες, όπως ίσως συνέβαινε. Εκεί κατά την τρίτη μέρα maximum θα κάνεις το πέρασμά σου από το βενζινάδικο, θες δε θες.
Αν κινείσαι και στον Κηφισό έχεις και την επιπλέον δυσκολία πως δεν υπάρχουν βενζινάδικα κατά μήκος, όπως για παράδειγμα στην Εθνική Οδό. Στην κάθοδο υπάρχει βασικά ένα, στην άνοδο πρέπει να πλησιάσεις τα διόδια. Οπότε ακόμα κι αν θέλησες να ταΐσεις το αυτοκινητάκι σου καθ’ οδόν για το γραφείο, πιθανότατα δεν πρόλαβες να φτάσεις στο πολυπόθητο βενζινάδικο. Το μεν πνεύμα πρόθυμο, το δε ντεπόζιτο ασθενές.
Μετά από σένα το χάος
Εντωμεταξύ, εσύ έχεις μέινει με ακινητοποιημένο αυτοκίνητο στη λωρίδα σου. Από πίσω αρχίζουν τα δύσκολα. Οι πρώτες κόρνες - δεν πάει, ρε παιδιά, έμεινε, τι να γίνει; Άμα κορνάρετε θα γεμίσει το ντεπόζιτο; Η ουρά που ξεκινάει μικρή και σε λίγη ώρα φτάνει Σχηματάρι.
Αλλά δεν είσαι μόνο εσύ. Είπαμε, το ίδιο με σένα παθαίνουν άλλα δύο ή τρία αυτοκίνητα καθημερινά! Βάλει κι άλλα τόσα που ακινητοποιούνται λόγω μικροσυγκρούσεων! Σκέφτεσαι τα αυτοκινητάκια που λειτουργούν με κέρμα. Ονειρεύεσαι να ήσουν σε ένα τέτοιο και να τελείωσε ο χρόνος, να σηκωθείς να φύγεις με τα πόδια.
Τα στατιστικά και η ουσία
Αν το δούμε στατιστικά, αυτά τα τρία με τέσσερα αυτοκίνητα που μένουν από βενζίνη στον Κηφισό δεν είναι μεγάλο ποσοστό. Αρκεί να σκεφτείς πως καθημερινά κινούνται στον συγκεκριμένο δρόμο περίπου 300.000 με 350.000 οχήματα.
Αν όμως είναι το δικό σου ένα από τα αυτοκίνητα αυτά - που μένουν είτε από βενζίνη είτε από βλάβη/μικροτρακάρισμα, η στατιστική είναι μόνο ένα μάθημα που κλήθηκες – απρόθυμα- να παρακολουθήσεις πριν κάτι αιώνες στο πανεπιστήμιο. Δεν σε νοιάζουν ούτε αριθμοί ούτε %. Σε νοιάζει να συνεχίσεις τον δρόμο σου με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία.
Τι κάνεις τώρα; Ελπίζουμε να έχεις κάλυψη Οδικής Βοήθειας στην ασφάλεια του αυτοκινήτου σου. Γιατί τότε θα έρθει η αγαπημένη οδική βοήθεια, θα σε πάρει και θα σε πάει σε βενζινάδικο. Οπότε, και θα φύγεις από τη μέση του δρόμου και θα βάλεις βενζίνη (αναγκαστικά). Θυμάσαι τότε που επέλεγες τις καλύψεις που ήθελες, κοντοστάθηκες για μια στιγμή στην Οδική Βοήθεια και τελικά την έβαλες κι αυτή; Ε, πολύ καλά έκανες.