Πολλά στερήθηκες το τελευταίο διάστημα, και αν αγαπάς τις αυτοκινητάδες, αυτό σίγουρα πόνεσε! Τι apps, τι βιντεοπαιχνίδια, τι ταινίες με roadtrips, τι online και virtual ξεναγήσεις σε μουσεία του κόσμου; Εντάξει, το δοκίμασες, τα έβγαλες τα μάτια σου με το zoom in και το zoom out, φτάνει τώρα. Ώρα να επισκεφτείς τα καλύτερα μουσεία αυτοκινήτου, από κοντά, με το ίδιο σου το σώμα!
Σημειώνεις; Πάμε!
Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτων
Αν σε άφηνε κάποιος ξαφνικά στον 4ο όροφο, στο τέρμα της σπειροειδούς ράμπας του μουσείου, και σου έλεγε είσαι στο τάδε μουσείο της Γερμανίας ή στο τάδε μουσείο της Ιταίας, δεν θα έφερνες καμία αντίρρηση. Θα σου φαίνονταν όλα λογικά. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτων είναι από τα πλέον εντυπωσιακά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η Ελλάδα δεν είναι και κάποια χώρα που ξεχωρίζει στη βιομηχανία της αυτοκίνησης. Κι όμως, έχει πολλά να σου πει και να δείξει, και μάλιστα, σύμφωνα με το Τrip Advisor, συγκαταλέγεται στα 5 κορυφαία μουσεία της χώρας!
Αρχικά, μόνο το κτίριο, που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, αξίζει να το επισκεφτείς, για την αρχιτεκτονική του και την αισθητική του, έντονα επηρεασμένη από την τάση Art Deco.
Και τώρα, στα πιο σημαντικά: τα τετράτροχα εκθέματα!
Αντίκες, Vintage, Classic, Post Classic, διαμαντάκια από το παρελθόν, ξεκινώντας από τα τέλη του 190ου αιώνα, που διατηρούνται μέχρι σήμερα για να σε ταξιδεύουν σε άλλες εποχές. Όλα αυτά είναι μοντέλα που έχει προσθέσει ένα-ένα στη συλλογή ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης, ο άνθρωπος που ίδρυσε το μουσείο, μόλις το 2011. Ουσιαστικά, μπαίνοντας στο μουσείο, εσύ βλέπεις τα 120 από τα 350 συνολικά αυτοκίνητα της συλλογής! Τα μοντέλα εκτίθενται εναλλάξ, για να μην μένει κανένα απ’ έξω.
Μάλιστα, πολλά από αυτά είναι μοντέλα οίκων που δεν δραστηριοποιούνται πλέον, όπως οι κατασκευαστές Adler, Packard, Facel Vega, Delage, Delahaye, Frazer Nash και Offenhauser. Το νιώθεις;!
Να, εδώ βλέπουμε ένα αυτοκίνητο που άνετα θα μπορούσε να έχει εμπνεύσει τη δημιουργία της Cruella De Ville, ένα Adler Trumpf Junior Sport 30 p.s., χρονολογίας 1935!
Και, φυσικά, δεν λείπουν τα γνωστά και στους νεότερους, all time classic μοντέλα των πιο αγαπημένων κατασκευαστών: Bugatti, Ferrari, Maserati, Aston Martin, Bristol, Lotus, Rolls Royce, Bentley, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Mercedes, Porsche, BMW, Borgward και πάει λέγοντας.
Made by Hellas
Και επειδή το μουσείο είναι «Ελληνικό», και μπορεί να μην μας φαίνεται αλλά έχουμε πολλά να αναδείξουμε ως χώρα στην ιστορία της αυτοκίνησης, το μουσείο έχει μία μόνιμη έκθεση, τη «Made by Hellas», με πάνω από 50 εκθέματα σχεδιασμένα, κατασκευασμένα ή συναρμολογημένα από Έλληνες.
Στα εκθέματα περιλαμβάνονται μηχανισμοί της αρχαιότητας που εφαρμόστηκαν στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο του 1920 κατασκευής Θεολόγου, αυτοκίνητα που συναρμολογήθηκαν στην Ελλάδα την περίοδο του μεσοπολέμου, και, φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα MΙΝΙ του που σχεδίασε ο μοναδικός Αλέξανδρος Ισιγώνης!
Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτων έχει ανοίξει και σε περιμένει, και μάλιστα παίζουν ωραίες προσφορούλες μέχρι τις 31 Ιουλίου!
Τεχνολογικό Μουσείο Φαέθων
Εδώ έχουμε μία προσωπική συλλογή, ανοιχτή για το κοινό, για όποιον αγαπάει τα κλασικά αυτοκίνητα και δεν χορταίνει να τα βλέπει. Το Τεχνολογικό Μουσείο Φαέθων ιδρύθηκε το 2002, όταν ο Γιώργος Χρυσανθακόπουλος αποφάσισε να στεγάσει τα 50 αυτοκίνητα της συλλογής του, σε ιδιόκτητο χώρο έκτασης 50.000 τ.μ. στη Μαλακάσα.
Από τότε τα μοντέλα που φιλοξενεί η έκθεση είναι πάνω από 70, και καλύπτουν όλο το φάσμα των τελευταίων 100 χρόνων. Καθένα έχει τη δική του ιστορία, και κάποια τυχαίνει να είναι λίγο πιο διάσημα. Θα δεις τη Chevrolet Camaro του Αλέξανδρου Ωνάση, τη Dodge του θύματος της «17 Νοέμβρη» Ρίτσαρντ Γουέλς και το προσωπικό αυτοκίνητο της Μαντάμ Τισό, ναι, της γυναίκας που ίδρυσε το μουσείο με τα κέρινα ομοιώματα!
Κι άλλα πολλά θρυλικά μοντέλα, με γνωστούς ή όχι και τόσο οδηγούς, όπως: Jaguar XK 120, Rolls-Royce, BMW Isetta, Ford Model A, Rover P4, Porsche 914, Willys Overland Jeep.
Τα καλά νέα είναι ότι δεν κάθονται και σκουριάζουν. Κάθε τόσο τα μοντέλα βγαίνουν για βόλτες σε καλλιστεία και ράλι αντικών, ενώ κάποια διατίθενται και για ενοικίαση για γάμους!
Και επειδή το μουσείο σε ταξιδεύει στον χρόνο, 100 χρόνια πίσω, συνδύασαν ωραία το conceptμε μία σπάνια συλλογή από ρολόγια, σε έναν ξεχωριστό εκθεσιακό χώρο.
Κι αυτό το μουσείο είναι πλέον ανοιχτό, αν έχεις όρεξη για βόλτα προς τη Μαλακάσα, παίρνεις ένα τηλέφωνο εδώ 22950 39261 και κλείνεις εισιτήριο!
Πάμε στα εκτός συνόρων...
Mercedes-Benz Museum | Γερμανία
Τεράστια η ιστορία της Mercedes-Benz. Τεράστια και η ιστορία στο μουσείο που είναι αφιερωμένο στο θρυλικό brand της αυτοκίνησης. Το μουσείο Mercedes-Benz βρίσκεται στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, και φιλοξενεί την πιο πλούσια συλλογή μοντέλων της, και βασικά, μία από τις πιο εντυπωσιακές συλλογές αυτοκινήτων που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο.
Όλο το Μουσείο είναι μία κυκλική διαδρομή που εκτείνεται σε εννέα ορόφους, συνολικού εμβαδού 16.000 τ.μ., με πάνω από 160 μοντέλα, όλων των δεκαετιών, ξεκινώντας από το 1886.
Ξεκινάς από τα πάνω προς τα κάτω, από το παρελθόν μέχρι το παρόν, συναντώντας πρώτα ένα λευκό άλογο, έναν ίππο δηλαδή, που σηματοδοτεί την αρχή της αυτοκίνησης.
Και μετά έρχεσαι αντιμέτωπος/η με την αρχή της αυτοκίνησης στην κυριολεξία, καθώς βλέπεις το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία, μία αυτοκινούμενη άμαξα για την ακρίβεια, που σχεδίασαν και παρουσίασαν το 1886 οι Γερμανοί μηχανικοί Gottlieb Daimler and Wilhelm Maybach, ιδρυτές της Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) – την ίδια μηχανή εσωτερικής καύσης χρησιμοποίησαν και για να κατασκευάσουν και να πατεντάρουν την πρώτη μοτοσυκλέτα στην ιστορία το 1885.
Σιγά σιγά, κατεβαίνοντας ορόφους, οι άμαξες εξελίσσονται σε αυτά που ξέρουμε σήμερα ως αυτοκίνητα, και από το παρελθόν – το γηραιότερο αμάξι της Mercedez 1902 40 HP, για παράδειγμα- φτάνεις πιο πρόσφατο παρελθόν, χαζεύοντας μυθικά μοντέλα της Mercedez Benz, όπως το 1955 300SL Coupé, γνωστό και ως Gullwing, επειδή οι πόρτες του μοιάζουν με φτερά γλάρου, ή το B-Class B F-Cell η αυτές τις υπέροχες πορτοκαλί Mercedes, που χρησιμοποιήθηκαν τη δεκαετία '60 με '70 αλλά δυστυχώς ποτέ δεν βγήκαν στην αγορά...
Προς το τέλος της έκθεσης θα συναντήσεις και έναν προσομοιωτή μονοθέσιου του Lewis Hamilton στη Formula 1! Αλλά επειδή μπορεί να σου ανοίξει η όρεξη για το real thing, και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος/η, αν κανονίσεις να επισκεφτείς το μουσείο, κάλεσέ τους τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν, για το ενδεχόμενο να κάνεις κράτηση για ένα test drive!
Κι αν δεν σκοπεύεις/μπορείς να επισκεφτείς το μουσείο στη Γερμανία, τουλάχιστον όχι άμεσα, μπορείς να το χαζέψεις virtually, εδώ!
Cité de l’Automobile | Γαλλία
Όποιος αυτοκινητάκιας βρεθεί στη Γαλλία, και έχει την ευκαιρία να την ταξιδέψει, το έχει σίγουρα πάνω πάνω στη λίστα. Πώς να το πούμε αλλιώς, για κάποιον που έχει τρέλα με τις μηχανές, τα αυτοκινούμενα, και γενικά τους τροχούς, πριν από το Λούβρο, τον Άιφελ και τη Μονμάρτη, προτεραιότητα έχει ένα μουσείο σε μία όχι τόσο γνωστή και ενδιαφέρουσα (σε σχέση με τις υπόλοιπες τουλάχιστον) πόλη της Αλσατίας, το Mulhouse.
Το μουσείο Cité de l’Automobile είναι από τα πλέον αγαπητά μουσεία για τους petrolheads, καθώς έχει τη μεγαλύτερη συλλογή κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Συγκεκριμένα: 520 μοντέλα από 98 διαφορετικούς κατασκευαστές!
Και εδώ το κτίριο είναι εντυπωσιακό, και διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο στο εσωτερικό του, ώστε να ακολουθεί την εξέλιξη της δημιουργίας του αυτοκινήτου.
Πάμε να χαζέψουμε βιτρίνες λίγο! Το μουσείο ξεχωρίζει για τη μεγαλύτερη συλλογή μοντέλων Bugatti στον κόσμο. Σε αυτή τη συλλογή περιλαμβάνεται και η πρώτη-πρώτη Veryon στην ιστορία και αυτή εδώ η μοναδική, κατάλευκη, Μία λευκή Bugatti 73a χρονολογίας 1947:
Επίσης, στο μουσείο θα βρεις και την πιο τελευταία έκδοση Bugatti Veyron, καθώς και αγωνιστικά μοντέλα από τη δεκαετία του 1930:
Γενικά, το αγωνιστικό παίζει πολύ σε αυτό το μουσείο, με μία σειρά από F-1 και αγωνιστικά ράλι των τελευταίων 7 δεκαετιών. Αλλά η ποικιλία είναι τεράστια, και γι’ αυτό ξεχωρίζει ανάμεσα στα καλύτερα μουσεία αυτοκινήτου του κόσμου το Automobile. Έχει ακόμη κι ένα αβγό!
Μοιάζει από άλλη εποχή, και είναι, από το 1942, όταν η Γαλλία ήταν υπό ναζιστική κατοχή. Επειδή το πετρέλαιο ήταν σε έλλειψη, ο Paul Arzens σχεδίασε ένα μοντέλο που κινούνταν με ηλεκτρική ενέργεια, και για την κατασκευή του χρησιμοποίησε αλουμίνιο και Plexiglas! Μόλις τελείωσε ο πόλεμος, αντικατέστησε τον ηλεκτροκίνητο κινητήρα με έναν μονοκύλινδρο Peugot κινητήρα 125 κ.εκ. και ο ίδιος χρησιμοποίησε το αυγό-όχημα μέχρι να πεθάνει το 1990!
Petersen Museum | ΗΠΑ
Το Petersen Automotive Museum δεν ανήκει σε κάποιον συγκεκριμένο κατασκευαστή, και αυτό για κάποιους μπορεί να είναι ακόμη καλύτερο! Είναι ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία αυτοκινήτου στον κόσμο, απλώς βρίσκεται λίγο μακριά από εμάς, στο Los Angeles. Φιλοξενεί σχεδόν 300 εκθέματά του, με σημαντικά, εντυπωσιακά και σπάνια μοντέλα που δεν έχεις δει ποτέ στη ζωή σου από κοντά!
Hollywood Dream Machines
Κι επειδή βρισκόμαστε στο Los Angeles, αυτό το μουσείο συνδυάζει δύο αγάπες: αυτοκίνητα και Hollywood, φυσικά!
Η έκθεση Hollywood Dream Machines, που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Comic-Con παρουσιάζει πάνω από 40 οχήματα που συμμετείχαν σε αγαπημένες sci-fi και blockbuster ταινίες, όπως "Star Wars", "Blade Runner", "Black Panther", "Batman", "Fast & Furious", "Transformers" και "Back to the Future".
Όπως θα περίμενες, μία από τις εκπλήξεις στην έκθεση είναι οχήματα από τη θρυλική κινηματογραφική σειρά "Mad Max" που έχει φτιάξει πλέον ολόκληρη σχολή, μέσα από την κουλτούρα και το ύφος της, ακόμη και το δικό του Wasteland Weekend φεστιβάλ!
Reclaimed Rust: The James Hetfield Collection
Και, άλλη μία έκπληξη-έκθεση, για τους λάτρεις των Metallica αυτή τη φορά! Τους τελευταίους μήνες τρέχει ένα αποκλειστικό show με τα αγαπημένα,out of this world που λένε και στην πατρίδα του, αυτοκίνητα του frontman των Metallica, James Hetfield. Τι έχει κάνει ο τρελάκιας; Τα τελευταία 15 χρόνια, ο Hetfield έχει φτιάξει custom μοντέλα από χαλάσματα κλασικών αυτοκινήτων τύπου Lincoln, Packard, και Buick.
Το αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό. Για παράδειγμα, αυτό εδώ, το έχει ονομάσει Aquarius, είναι μία μεταμορφωμένη Packard του 1934:
Επειδή, λοιπόν, μετά από όλη τη δουλειά που έκανε, τον πονούσε να βλέπει τα αγαπημένα του custom αυτοκίνητα να κάθονται στο γκαράζ του, και σίγουρα δεν ήθελε να τα βγάλει στο σφυρί, αποφάσισε να τα δανείσει στο Petersen μουσείο για να τα χαζέψουν όλοι οι υπόλοιποι.
Χάζεψέ το, λοιπόν, από εδώ για την ώρα, αυτή είναι η "Σιδερένια γροθιά", ένα από τα καμάρια του Hatefield, το οποίο κάποτε έμοιαζε περισσότερο με ένα Ford Coupe του 1936:
Η αλήθεια είναι ότι κάθε χώρα με βιομηχανική παραγωγή έχει και από ένα, και παραπάνω, μεγάλο μουσείο αυτοκινήτου, απλώς κάποια αξίζουν λίγο παραπάνω! Όποια κι αν ονειρεύεσαι να επισκεφτείς, σου ευχόμαστε να έρθει γρήγορα η ώρα που θα το κάνεις το ταξίδια, να επισκεφτείς το μουσείο που έχεις σταμπάρει καιρό, και να χαθείς εκεί με τις ώρες! Καλές βόλτες!