«Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς» λέει η παλιά αγαπημένη φράση αλλά όταν μιλάμε για οδήγηση και τρακαρίσματα, τα νούμερα θα μας δείξουν ποιος είναι τελικά ο πιο «ωραίος». Από τη μία η εμπειρία όσων οδηγούν χρόνια και από την άλλη η σπιρτάδα των νεαρών οδηγών.
Ηλικία οδηγού και ζημιές: And the winner is…
Μια προσεκτική ματιά στα δεδομένα μας μπορεί να μας δώσει την απάντηση που ψάχνουμε. Αρχικά, αφού χωρίσαμε τις ηλικίες των οδηγών σε δεκαετίες, έπειτα κοιτάξαμε για κάθε μία από αυτές πόσα συμβόλαια είχαμε και πόσα τρακαρίσματα έγιναν μέσα στο 2021, κι έτσι καταλήξαμε σε ποσοστά που μας δείχνουν τη συχνότητα-πιθανότητα για τρακάρισμα για κάθε ηλικιακή ομάδα.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει «νικητής» όταν μιλάμε για τρακαρίσματα, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται, κάποιες ηλικίες οδηγών είναι λιγότερο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα από κάποιες άλλες. Φαίνεται λοιπόν ότι σχεδόν ισχύει ο «κανόνας» ότι όσο πιο νέος ο οδηγός, τόσο πιο πιθανό το τρακάρισμα. Άρα, εμπειρία vs σπιρτάδα 1-0.
Αλλά πάμε και παρακάτω. Διερευνήσαμε το «πώς» και το «πότε» τα νουμπάκια και οι πάλιουρες καταλήγουν στα μπαμ μπουμ.
Δηλαδή, ποιες είναι οι πιο συχνές ηλικίες των ΙΧ με τα οποία τρακάρει η κάθε ηλικιακή ομάδα, το μήκος-μέγεθος των ΙΧ, οι μέρες, τις ώρες και ο τρόπος που γίνονται πιο συχνά τα τρακαρίσματα για την κάθε ηλικιακή ομάδα.
Νουμπάκια με αυτοκίνητο 11-15 ετών: Μπαμ
Οι πιο μικροί οδηγοί, 20άρηδες έως 30άρηδες, δηλαδή, τρακάρουν σε ποσοστό 31,3% με αυτοκίνητο 11-15 ετών- το οικογενειακό, δηλαδή. Όσο μεγαλώνουν σε ηλικία οι οδηγοί, μικραίνει η ηλικία των ΙΧ που οδηγούν όταν τρακάρουν. Οδηγοί άνω των 65 τρακάρουν συχνά με καινούργια οχήματα 0-5 ετών (11,2%) και με στο ίδιο ποσοστό και με αυτοκίνητα 11-15 ετών (11,2%).
Νουμπάκια με μικρά αυτοκίνητα: Ξανά μπαμ
Οι νέοι τρακάρουν πιο συχνά με μικρά αυτοκίνητα μήκους 3,7 μέτρων-4,1 μέτρων, ενώ όσο μεγαλώνουν σε ηλικία οι οδηγοί, μεγαλώνει και το μήκος-μέγεθος των αυτοκινήτων που οδηγούν όταν τρακάρουν, πχ αυτοκίνητα με μήκος μεγαλύτερο των 4,7 μέτρων.
Γιατί τα βάζουμε τόσο με τα παρκαρισμένα;
«Αγαπημένο» σπορ το τρακάρισμα με παρκαρισμένο, δείχνουν τα στοιχεία μας. Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος τρακαρίσματος για τους νεαρότερους οδηγούς (ποσοστό 26%) και για τους 30-64 ετών (ποσοστό 25,1%). Οι άνω των 65 ξεγελιούνται περισσότερο με την όπισθεν και την αναστροφή (28% και 25,6% αντίστοιχα).
Αχ, αυτές οι Δευτέρες
Δεν μας θέλει το ξεκίνημα της εβδομάδας. Τέλος. Τόσο απλά. Είτε είσαι νέος και ωραίος είτε παλιός και αλλιώς, η Δευτέρα παραμένει η πιο πιθανή μέρα για να μπλέξεις σε τρακάρισμα. Τα ποσοστά είναι κοντά και για τις τρεις ηλικιακές ομάδες, 17,8% για τους πιο νέους, 17,48% για τους νέους που ωριμάζουν, 18,2% για τους νέους στην καρδιά. Οι πρώτοι έχουν άχτι και την Τετάρτη.
Αναφορικά με τις ώρες, οι μεσημεριανές, 12 με 3, είναι οι ώρες με τα περισσότερα τρακαρίσματα για όλες τις ηλικίες (22,6% για τους έως 30 ετών, 24,8% για τους «λίγο» πάλιουρες, 30 έως 64 ετών και 28,9% για τους άνω των 64 ετών.
Όσο όσο αυξάνει η ηλικία των οδηγών, αυξάνει και το ποσοστό των τρακαρισμάτων τις πρωινές ώρες 9 με 12 (20,3% στους λίγο πάλιουρες, 26,2% στους πολύ πάλιουρες).
Κι αν σου κάτσει;
Οκ, συμβαίνουν αυτά. Αν έχεις το αυτοκίνητό σου ασφαλισμένο στην Hellas Direct, κάνε τηλεφωνική καταγραφή ατυχήματος. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021, 9 στα 10 τρακαρίσματα δεν χρειάστηκαν γερανό. Από αυτά, οι οδηγοί 7 στα 10 έκαναν τηλεφωνική καταγραφή και ξεμπέρδεψαν κατά μέσο όρο σε 6 λεπτά! Κάποιοι πήραν πράσινο φως για να πάνε στο συνεργείο πριν καν φύγουν από το σημείο του «μπαμ». Σχεδόν σαν να μην έγινε τίποτα, δηλαδή.
Τώρα ξέρεις αν ανήκεις στις πιο «επίφοβες» για τρακάρισμα ηλικιακές ομάδες ή όχι. Δεν το λέμε εμείς, η στατιστική το λέει! Αξιοποίησε την πληροφορία για κινείσαι με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή. Τις Δευτέρες ας παίρνουμε όλοι μια έξτρα ανάσα πριν πάρουμε το τιμόνι στα χέρια. Κι όλες τις μέρες ας δείξουμε όλοι λίγη αγάπη στα αθώα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.