Το αγαπάς. Πολύ. Το φροντίζεις όσο καλύτερα μπορείς. Ένιωσες ελευθερία και ανεξαρτησία μέχρι τα βάθη της ψυχής σου όταν έβαλες για πρώτη φορά τα χέρια σου στο τιμόνι του: φοβερή αίσθηση το δικό σου αυτοκίνητο.
Η σχέση είναι δυνατή, είστε κάθε μέρα μαζί, αν και Δευτέρα με Παρασκευή σας τρώει λίγο η ρουτίνα. Έρχονται όμως τα Σαββατοκύριακα με τις βόλτες, τα ξενύχτια, τις εκδρομές. Αχ είστε πολύ αγαπημένοι (ίου).
Χωρίς αυτοκίνητο για μία μέρα. Μπορείς;
Ωραία, φτάνει. Για σήμερα, κάντε ένα διάλειμμα! (Υπόψη, σε όλες τις σχέσεις κάνει καλό αυτό…) Πάρε εσύ τον χώρο σου, άσε το αυτοκίνητό σου να πάρει τον δικό του. Τη θέση που το έχεις παρκάρει, δηλαδή. Γιατί η Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, ζητά ακριβώς αυτό: Να μετακινηθείς μια μέρα χωρίς το αυτοκίνητό σου, να βοηθήσεις ένα τσικ το περιβάλλον, και να συμβάλεις στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Με δεδομένη την τιμή καυσίμων και ενέργειας, θα κάνεις και καλό στο πορτοφόλι σου, αλλά ας δούμε τη μεγάλη εικόνα.
Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο 2022
Η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο γιορτάζεται σχεδόν σε όλο τον κόσμο με διάφορες εκδηλώσεις αλλά και με μία κοινή δράση: τα κέντρα των πόλεων ή μέρος τους κλείνουν και παραδίδονται για μία μέρα σε πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς- τα οποία είναι για μια μέρα δωρεάν.
Εχμ, σε κάποιες άλλες χώρες η ημέρα γιορτάζεται με ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα, να, περίπου σαν εκείνο το ιστορικό μποτιλιάρισμα στο Woodstock αλλά χωρίς τη χαρά, τον ενθουσιασμό και τη μουσική. Αλλά ας μη σταθούμε εκεί.
Πέντε καμπάνιες που ίσως σε κάνουν να αφήσεις για μία μέρα το αυτοκίνητό σου
Το μήνυμα είναι κοινό: Για μία μέρα μην μετακινηθείς με το αυτοκίνητό σου. Ο τρόπος όμως να το πεις δεν είναι ένας. Κι εδώ εταιρίες και οι εμπνευσμένες ομάδες τους έδωσαν τα ρέστα τους. Να, δες:
1. Volvo. Με δυο παπούτσια πάνινα.
Μπορεί μια αυτοκινητοβιομηχανία να φαίνεται λίγο παράταιρη στις δράσεις για μια τέτοια μέρα αλλά η Volvo Canada δεν στάθηκε στα στερεότυπα. Έτσι, για να γιορτάσει πέρσι την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο λάνσαρε τα δικά της παπούτσια, ενώνοντας τις δυνάμεις της με μια εταιρία που φτιάχνει φιλικά προς το περιβάλλον παπούτσια
Για την ακρίβεια, τα Volvo-Casca παπούτσια είχαν υλικά από ανακυκλωμένα λάστιχα αυτοκινήτου στις σόλες τους, ενώ το νήμα για την πλέξη στο πάνω μέρος τους περιείχε επτά ανακυκλωμένα μπουκάλια. Το κόστος τους ξεκινούσε από τα 198 δολάρια.
2. Nike. Τρέξε.
Ο τίτλος της καμπάνιας ήταν «Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» και έπαιξε το 2007 με την υπογραφή της DDB Paris για λογαριασμό της Nike. Τα λόγια είναι περιττά.
3. WWF. Rolls Royce panda.
Το 2009, συμμετέχοντας στην Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση στην Ουγγαρία θέλησε να δείξει το ποδήλατο από μια άλλη οπτική.
Το ανέθεσε στην εταιρία Ogilvy και ιδού.
Δεν ήταν η πρώτη φορά. Το 2007 είχαν και πάλι συμπράξει στην καμπάνια με τίτλο «Black cloud», με την οποία το WWF ήθελε ρίξει φως στον μαύρο ουρανό της Κίνας και την ατμοσφαιρική ρύπανση που εκτοξευόταν παράλληλα με τα ποσοστά της οικονομίας της. Το μήνυμα πάνω στο μαύρο μπαλόνι λέει: «Οδήγησε μια μέρα λιγότερο και δες πόσο μονοξείδιο του άνθρακα δεν θα αφήσεις στον αέρα που αναπνέουμε».
4. MetrôRio. Ένα φύλλο ήρθε απόψε απ’ τα παλιά.
Με κεντρικό μήνυμα «την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο η Φύση σου ζητά να πας με το μετρό», η εταιρία MetrôRio στη Βραζιλία βρήκε έναν οικολογικό τρόπο να μιλήσει σε χιλιάδες οδηγούς. Την παραμονή της Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο του 2011, χιλιάδες φύλλα με το μήνυμα αυτό τοποθετήθηκαν σε παρμπρίζ αυτοκινήτων, καλώντας τους οδηγούς τους να τα αφήσουν για μια μέρα παρκαρισμένα.
5. Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα ΟΗΕ. Breathe Life.
Χωρίς την απεριόριστη φαντασία των προηγούμενων, αλλά με ένα κεφάτο animation, το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ καλούσε το 2018 τους πολίτες να «αναπνεύσουν ζωή» και να γιορτάσουν την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο πηγαίνοντας στη δουλειά τους με τα πόδια.
Στο ίδιο μήκος κύματος, και με ολίγον Αbbey Road και Beatles, η Διεύθυνση Μεταφορών της πόλης της Νέας Υόρκης κάλεσε το 2018 τους πολίτες να συμμετάσχουν στην Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο αφήνοντάς το στο σπίτι.
Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, ημέρα με ένα δυνατό μήνυμα
Αν οι καμπάνιες σε έβαλαν λίγο σε σκέψη, ωραία. Αν άφησες και το αυτοκίνητό σου παρκαρισμένο σήμερα, ακόμα ωραιότερα. Οι παγκόσμιες ή ευρωπαϊκές ή whatever ημέρες μπορεί να μην πετυχαίνουν πάντα όσα λένε τα συχνά βαρύγδουπα ονόματά τους. Αλλά είναι μια ευκαιρία να σκεφτείς. Άσε που αν πήρες σήμερα το αυτοκίνητό σου, ειδικά στην Αθήνα, είχες σίγουρα άφθονο χρόνο για σκέψη 🤔.