Η αλήθεια είναι ότι κάποιες λίγες φορές μπορεί να έχει βολέψει σαν δικαιολογία: «Αχ, τι έπαθα, άσ’ τα, έμεινα με το αυτοκίνητο». Εντάξει, κι αν όχι σε εμάς τους ίδιους, σίγουρα σε έναν γνωστό από το χωρίο που δεν τον ξέρει ποτέ κανείς.
Είναι όμως και εκείνες οι φορές που το λέμε και το εννοούμε, γιατί πράγματι συμβαίνει, ή πιο σωστά, παράσυμβαίνει: Έρχεται η στιγμή για όλους μας να γνωριστούμε ένα τσικ καλύτερα με την Οδική Βοήθεια. Ειδικά με δεδομένο πως στην Ελλάδα έχουμε τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φτάνοντας τα 17 έτη μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων, έναντι 12ετίας στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Οι τρεις συχνότεροι λόγοι που μας φέρνουν κοντά στην Οδική Βοήθεια
Πόσο συχνά και για ποια αιτία; Δεν χρειάζεται να μαντέψεις, έχουμε επεξεργαστεί ήδη τα δεδομένα μας από το 2ο εξάμηνο του 2022, για αυτοκίνητα και μηχανές, για να μάθουμε και να σου πούμε τι πραγματικά συμβαίνει εκεί έξω.
Μηχανική βλάβη, εσύ, super star
Λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις (58,2%) που κάλεσαν την Hellas direct γιατί χρειάστηκαν οδική βοήθεια, το έκαναν γιατί το όχημα τους παρουσίασε μηχανική βλάβη. Ένας στους τέσσερεις (25,5%) κάλεσε την οδική γιατί έμεινε από μπαταρία και περίπου ένας στους δέκα (9,5%) έπαθε λάστιχο. Έχουμε και δύο πολύ μικρά ποσοστά, ένα 0,6% αφορά οχήματα που φράκαραν ή κάπου κόλλησαν και χρειάστηκε να τα τραβήξει ο γερανός και ένα 0,5% που ξέχασε να βάλει βενζίνη (και να δει τον δείκτη) ή τέλος πάντων δεν τα υπολόγισε σωστά. Δεν κρίνουμε.
Οδική Βοήθεια: Ναι, η ηλικία του αυτοκινήτου μετράει
Λογικό όμως να σκεφτείς πως αυτά τα ποσοστά δεν γίνεται να είναι ίδια για όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως ηλικίας. Είναι προφανές πως άλλα ζόρια τραβάει ένα παλιό και άλλα ένα καινούργιο. Το ψάξαμε όμως και αυτό και μοιραζόμαστε μαζί σου τα όσα ανακαλύψαμε
Σχέση ηλικίας οχήματος και λόγοι για να χρειαστείς οδική βοήθεια
Τρεις σημαντικές διαπιστώσεις για τους τρεις πιο συχνούς λόγους που καλούμε την Οδική Βοήθεια:
• Όσο μεγαλώνει σε ηλικία το όχημα, μεγαλώνει και το ποσοστό της μηχανικής βλάβης ανάμεσα στις αιτίες κλήσης της Οδικής Βοήθειας. Από το 38% στα οχήματα έως 5 ετών, το ποσοστό εκτοξεύεται στο 61% στα οχήματα 16-25 ετών και συνεχίζει να μεγαλώνει έως το 68% - δηλαδή σχεδόν 7 στις 10 κλήσεις!- όσο μεγαλώνουν κι αυτά.
• Όσο πιο νέο το όχημα, τόσο πιο μεγάλο το ποσοστό της μπαταρίας ως αιτία κλήσης της Οδικής Βοήθειας. Στα οχήματα έως 5 ετών το ποσοστό φτάνει το 33% και μειώνεται όσο μεγαλώνει το όχημα για να φτάσει τελικά το 15%.
• Όσο νεότερο το όχημα, μεγαλύτερο είναι και το ποσοστό όσων παθαίνουν λάστιχο και χρειάζονται Οδική Βοήθεια. Από 20%, στα οχήματα ηλικίας έως 5 ετών, το ποσοστό πέφτει ανάλογα με την ηλικία στο 11%, 8%, 6% και τελικά στο 3,2%!
Όπως βλέπεις, ακόμη και αν το αυτοκίνητο ή η μοτοσικλέτα μυρίζει ακόμη καινουργίλα, πάλι οι μηχανικές βλάβες καραδοκούν ως πιο πιθανός λόγος να χρειαστείς Οδική Βοήθεια, για να ακολουθήσει από αρκετά κοντά η πιθανότητα να κλατάρει η μπαταρία και μετά η πιθανότητα να «χαιρετήσει» το λάστιχο.
Αυτοί οι συσχετισμοί θα αλλάζουν όσο περνάνε τα χρόνια, με το ποσοστό της μηχανικής βλάβης ως αιτία κλήσεις Οδικής Βοήθειας να αυξάνεται και τα αντίστοιχα ποσοστά για μπαταρία και λάστιχο να μειώνονται, χωρίς όμως και να μηδενίζουν ποτέ, όπως επίσης συμβαίνει και με τα μικρά ποσοστά των περιπτώσεων που κάπου κόλλησαν και χρειάστηκαν ξεκόλλημα ή ξέμειναν από καύσιμα.
Υπάρχει κι ένα πολύ μικρό ποσοστό άλλων αιτιών που δηλώθηκαν έτσι γιατί δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες.
Οδική Βοήθεια, ο απο μηχανής θεός
Εντάξει, όχι τόσο δραματικό. Έμαθες και ξέρεις με βάση την αλήθεια των αριθμών: Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του οχήματός σου, τόσο πιθανότερο είναι να σε προδώσει από κάποια μηχανική βλάβη. Παραμένουν ωστόσο και η μπαταρία και το λάστιχο στο τραπέζι.
Οπότε; βάλε κάλυψη Οδικής Βοήθειας στο συμβόλαιό σου, για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Απλό; Απλούστατο!