Ωραία, πήρες το ηλεκτρικό αυτοκινητάκι σου, απολαμβάνεις πιο «πράσινη» οδήγηση κι αυτό σου αρέσει πολύ. Βόλτες και εκδρομές μπαίνουν στην ατζέντα και ξεκινάς για μια καινούρια εμπειρία. Νέα εποχή.
Αν διάβασες και τον αναλυτικό οδηγό για την ηλεκτροκίνηση που έχουμε ετοιμάσει, αφενός επέλεξες το νέο σου όχημα γνωρίζοντας όλες τις παραμέτρους για κόστη, συντήρηση, κίνηση, αφετέρου ξέρεις ήδη πολλά για την ηλεκτροκίνηση και όσα ισχύουν στην Ελλάδα. Και μπράβο σου, λέμε!
Η ώρα του συνεργείου έφτασε
Άψογα. Και τώρα, αργότερα, κάποια στιγμή τέλος πάντων, θα έρθει και η ώρα του συνεργείου. Αλλά… μισό λεπτό. Τι συνεργείο; Ποιος θα φροντίσει τον υπέροχο αθόρυβο θρίαμβο της ηλεκτροκίνησης που οδηγείς πλέον; Θα πρέπει να αφήσεις πίσω σου το αγαπημένο σου συνεργείο, αυτό που σου στάθηκε σε δύσκολες στιγμές; Αυτό που υποδεχόταν το παλιό σου αυτοκίνητο μετά από διακοπές κι ενώ εσύ του είχες συμπεριφερθεί σαν wannabe 4χ4;
Όχι! Καθώς η ηλεκτροκίνηση βρίσκει ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση και στην Ελλάδα, εξελίσσεται και όλη η αγορά γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Έναν χρόνο μετά τον νόμο για την ηλεκτροκίνηση (δεν βιαζόμαστε, ως γνωστόν), εκδόθηκε η ΚΥΑ – Κοινή Υπουργική Απόφαση- που περιγράφει όρους και προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων που εκτελούν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης. Δεν ξέρεις ποια είναι τα οχήματα υψηλής τάσης; Τον Σεπτέμβριο με τον κηδεμόνα σου. Τα ηλεκτρικά, βέβαια!
Μια νέα αρχή
Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Οι χώροι πρέπει να διαθέτουν την απαραίτητη σήμανση και οριοθέτηση, ώστε να μπορούν όλες οι εργασίες να γίνουν με ασφάλεια τόσο για τους εργαζόμενους του συνεργείου όσο και για τα οχήματα.
Τα συνεργεία οχημάτων υψηλής τάσης μπορούν να λειτουργούν είτε αυτόνομα, είτε και μέσα στις εγκαταστάσεις συμβατικού συνεργείου. Σε περίπτωση ίδρυσης συνεργείου που ασχολείται αποκλειστικά με την επισκευή και τη συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, τότε θα πρέπει να διαθέτει ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια 40τμ χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι βοηθητικοί χώροι.
Ελάχιστοι απαιτούμενοι χώροι
1. Χώρος επισκευής και συντήρησης
Ο κύριος χώρος επισκευής και συντήρησης πρέπει να είναι τουλάχιστον 24 τετραγωνικά μέτρα. Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα αλλά μπορεί να χρησιμοποιείται και για συμβατικά οχήματα, όταν στο συνεργείο δεν υπάρχουν τα πρώτα
2. Ειδικός χώρος εναπόθεσης, επισκευής ή φύλαξης της μπαταρίας
Ακόμα και αν το συνεργείο δεν θέλει να εμπλακεί στη διαδικασία επισκευής των μπαταριών, ο χώρος αυτός υπάρχει για να φυλάσσονται με ασφάλεια οι μπαταρίες πριν από την αποστολή τους. Είναι ξεχωριστός, έχει ελάχιστη επιφάνεια 15τμ και είναι περιμετρικά κλειστός. Αν δεν υπάρχει ο χώρος αυτός, το συνεργείο θα πρέπει να συνεργάζεται με φορέα διαχείρισης μπαταριών αυτού του τύπου ή με τον εισαγωγέα των αυτοκινήτων.
3. Χώρος αναμονής και ελέγχου
Χρησιμοποιείται για τη φύλαξη και τον έλεγχο των οχημάτων με μπαταρίες στις οποίες έχει διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα. Εδώ επίσης φυλάσσονται οχήματα που έχουν επίσης κάποιο πρόβλημα έπειτα από ατύχημα ή οχήματα πλημμυρισμένα ή οχήματα που παρουσιάζουν σφάλμα στο κύκλωμα υψηλής τάσης κ.λπ. Έχει ελάχιστο εμβαδόν 32.20 τμ (εμάς τους ψυχαναγκαστικούς κανείς δεν μας σκέφτηκε, να στρογγυλοποιήσει το εμβαδόν να μπορούμε κι εμείς να κοιμηθούμε το βράδυ…)
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ο χώρος αυτός, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να συνεργάζεται με επιχείρηση οδικής βοήθειας, όπου θα παραμείνει το όχημα για τουλάχιστον 48 ώρες, ώστε η μπαταρία να σταθεροποιηθεί.
4. Χώρος υποδοχής και αναμονής
Εδώ θα περιμένεις για το αυτοκινητάκι σου αφού δεν σου επιτρέπεται να βρίσκεσαι εκεί όπου γίνονται οι εργασίες/ επισκευές.
5. Χώρος υγιεινής
Η ύπαρξή του είναι υποχρεωτική, η χρήση του όχι. Όποιος τον χρησιμοποιεί ωστόσο, ας φροντίζει να τον βρουν καθαρό και οι επόμενοι. (Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά, ναι;)
6. Χώρος για γραφειακές εργασίες του συνεργείου και των τεχνιτών
Κάπου θα πρέπει να συμπληρώνονται χαρτιά, να γίνονται πληρωμές κτλ. Εδώ.
Ο υπεύθυνος του συνεργείου
Ο άνθρωπος – πολυεργαλείο στη νέα γενιά συνεργείων είναι ο τεχνίτης Κατηγορίας 2 (Τεχνίτης οχημάτων υψηλής τάσης Κατηγορίας 2 λέγεται). Εκείνος είναι που ορίζεται υπεύθυνος για τη σωστή εκτέλεση των εργασιών. Εκείνος θα παραλάβει το όχημα και θα ελέγξει με φορητή θερμική κάμερα τη θερμοκρασία των μπαταριών, για να κρίνει αν είναι κατάλληλο ή όχι για να αρχίσουν οι εργασίες. Αν ναι, θα βάλει στο παρμπρίζ μια πινακίδα που θα δηλώνει πως το όχημα είναι κατάλληλο. Εκείνος θα δώσει όλες τις απαραίτητες οδηγίες για να γίνει ό,τι πρέπει για την επισκευή ή τη συντήρηση. Και είναι ο υπεύθυνος για την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας.
Όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας
Δεν είναι μόνο ένα βήμα το να ανοίξει και να λειτουργήσει ένα συνεργείο για ηλεκτρικά οχήματα. Είναι πολλά τα βήματα και θα πρέπει να ανταποκρίνεται στα παρακάτω:
1. Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός να συμμορφώνονται με όσα ορίζει η ΚΥΑ
2. Να τηρούνται όσα προβλέπει ο νόμος για τους τεχνίτες υψηλής τάσης
3. Να μπορεί το συνεργείο να παρέχει όλες τις όλες τις απαραίτητες εργασίες επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά
Μαζί με κάθε νέα αρχή πάει πακέτο και η απαραίτητη χαρτούρα – τι νομίζεις, πως είναι όλα τόσο απλά όσο στην Hellas Direct, που όλα γίνονται online και δεν χρειάζεται κανένα χαρτί;
Χρειάζονται λοιπόν τα παρακάτω:
-Αίτηση αναγγελίας έναρξης λειτουργίας συνεργείου οχημάτων υψηλής τάσης
-Υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου εκμεταλλευτή του συνεργείου
-Τεχνικό φάκελο με όλα τα στοιχεία, πληροφορίες, πιστοποιητικά, μελέτες, κατόψεις και σχέδια που δείχνουν ότι εκτελούνται οι εργασίες με ασφάλεια
-Βεβαίωση ορθής αναγγελίας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη οχημάτων υψηλής τάσης Κατηγορίας 2
-Βεβαίωση καταχώρισης του συνεργείου και του υπεύθυνου τεχνίτη στο Ψηφιακό Μητρώο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τι απαγορεύεται
Απαγορεύεται η συνύπαρξη συνεργείου οχημάτων υψηλής τάσης με φανοποιείο, εκτός αν το φανοποιείο βρίσκεται σε ξεχωριστό χώρο- λογικό, όσο να πεις.
Απαγορεύεται επίσης η επεξεργασία του αμαξώματος (σφυρηλατήσεις, συγκολλήσεις, κ.λπ.) καθώς και η βαφή του οχήματος υψηλής τάσης σε φούρνο όταν το σύστημα υψηλής τάσης είναι ενεργό.
Και τώρα;
Άντε και το βρήκες το συνεργείο, άντε και ετοιμάζεσαι για την επίσκεψή σου. Πόσο θα κοστίσει, ξέρεις; Και βέβαια ξέρεις, γιατί έχεις διαβάσει για τις αλλαγές που θα φέρει στην τσέπη σου η στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Hellas Direct και συνεργεία: Εγώ κι εσύ μαζί
Μέχρι να ξεκαθαρίσει η εικόνα με τα συνεργεία για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα συμβατικά μας αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να έχουν ανάγκες. Αν είσαι ασφαλισμένος στην Hellas Direct ξέρεις ήδη για τα συνεργαζόμενα συνεργεία όπου επισκευάζεις τη ζημιά του αυτοκινήτου σου με 50% έκπτωση στην απαλλαγή συγκεκριμένων καλύψεων και, ανάλογα με το συνεργείο που θα διαλέξεις, απολαμβάνεις και έξτρα προνόμια.
Παράλληλα, η Hellas Direct έχει φτιάξει τη δική της digital πλατφόρμα επικοινωνίας με συνεργεία, στην οποία έχουν μέχρι στιγμής προστεθεί πάνω από 1500. Η online διαχείριση τιμολογίων, ζημιών και γενικά όλων των επικοινωνιών που απαιτούνται εξασφαλίζει ότι γίνονται όλα άμεσα, γρήγορα και με απόλυτη διαφάνεια. Κάθε διαδικασία που συντομεύει και απλοποιείται διευκολύνει εμάς κι εμείς με τη σειρά μας διευκολύνουμε εσένα. Απλή λογική!