Είναι πρωί. Έχεις σενιαριστεί και ξεκινάς την μέρα σου, πηγαίνοντας με το αυτοκίνητο στο αγαπημένο σου στέκι για να πάρεις καφεδιά. Ένας φρέντο εσπρέσο είναι ό,τι πρέπει για να ανοίξει το μάτι. Μετά από πολλή κίνηση και ταλαιπωρία, καταφέρνεις να φτάσεις στον προορισμό σου, aka στη δουλειά σου. Ψάχνεις απεγνωσμένα να βρεις πάρκινγκ, πράγμα που όσο περνούν οι μέρες φαίνεται να είναι όλο και πιο δύσκολο. Τελικά τα καταφέρνεις και βρίσκεις κάποιο που σε βολεύει...και εκεί παρά τα χρόνια εμπειρίας σου, σκάει τρελή απορία στο μυαλό σου. “Να βγάλω φλας ή αλάρμ;”
Συνήθως βγάζεις αλάρμ, αλλά είναι αυτό το σωστό και το πρέπον; Όπως ξέρεις, στην Ελλάδα έχουμε έναν δικό μας τρόπο παρκαρίσματος και αυτός είναι να ανάβουμε τα αλάρμ. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, αυτό δεν είναι το σωστό και αποδεκτό. Η σωστή ένδειξη ότι θέλεις να παρκάρεις είναι να βγάλεις φλας!
Τι είναι το φλας και τι το αλάρμ;
Καταλαβαίνεις και από τη λέξη ότι τα αλάρμ είναι τα φώτα που θα χρησιμοποιήσεις σε περίπτωση ανάγκης. Λέγονται και αλλιώς "φώτα έκτακτης ανάγκης" (σύστημα φωτεινού συναγερμού) και υπάρχουν προκειμένου να ειδοποιήσουμε τους υπόλοιπους που χρησιμοποιούν τον δρόμο, ότι το όχημά μας έχει ακινητοποιηθεί και υπάρχει κίνδυνος. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα φώτα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από τον εκάστοτε οδηγό τότε –και μόνο τότε– που υπάρχει κάποιος κίνδυνος.
Τα φλας από την άλλη, είναι ο τρόπος που δείχνεις στους οδηγούς που ακολουθούν προς ποια κατεύθυνση θέλεις να μετακινήσεις το όχημά σου. Αριστερό φλας= αριστερή μετακίνηση και δεξί φλας = δεξιά μετακίνηση. Είναι πολύ βασικό και πρέπει οπωσδήποτε να το χρησιμοποιείς, προκειμένου να αποφύγεις ατυχήματα. Μην το ξεχνάς!
Τελικά τι είναι πιο ασφαλές, φλας ή αλάρμ για να παρκάρεις;
Σου αρέσουν οι βόλτες με το αυτοκίνητο, αυτό είναι γνωστό πλέον. Και μεταξύ μας, σε ποιον δεν αρέσουν; Σιχαίνεσαι όμως το παρκάρισμα και δεν δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε το γιατί!
Αυτό που επικρατεί στη χώρα μας εδώ και χρόνια ως προς το παρκάρισμα, είναι να ανάβουμε τα αλάρμ. Είναι κάτι που έχει επικρατήσει σε γενεές γενεών, μια συνήθεια που έγινε πράξη. Το έκανε ο πατέρας σου και πριν από αυτόν και ο παππούς σου. Παρ' όλα αυτά, το σωστό είναι να ανάβει κανείς το αντίστοιχο φλας. Σκέψου, όμως, τι θα συμβεί αν γίνει αυτό σε έναν ελληνικό δρόμο; Κάν' το εικόνα, σε προκαλούμε!
Έχεις κάνει 876 γύρους και επιτέλους βρίσκεις θέση για να παρκάρεις. Πίσω σου ακολουθούν και άλλα οχήματα. Βγάζεις αριστερό φλας αντί για αλάρμ και κόβεις ταχύτητα. Ο πισινός σου βέβαια, δεν έχει καταλάβει ότι θες να παρκάρεις και σου κολλάει γιατί, βλέπεις, νομίζει ότι θα στρίψεις στην επόμενη στροφή. Το ίδιο και οι υπόλοιποι. Κολλάνε πίσω σου και εσύ δεν έχεις χώρο για την οπισθογωνία. Αν είσαι τυχερός γλιτώνεις το “φίλημα” του πίσω προφυλακτήρα σου, με τον μπροστινό του πισινού σου. Ξεκινάνε κόρνες και φωνές γιατί έχουμε και βιαστικούς, βεβαίως βεβαίως. Κάπως έτσι, χάνεις το πάρκινγκ που τόσο λιγουρευόσουν και φεύγεις, dead inside. Δεν θα είσαι στην ώρα σου στη δουλειά σήμερα.
Ένας συνδυασμός μήπως;
Παρ' όλα αυτά, αν θέλεις να είσαι απόλυτα σωστός και να πας by the book –αλλά να γλιτώσεις και τη μανούρα, τα φιλιά προφυλακτήρων και ό,τι άλλο μπορεί να συμβεί– μπορείς να κάνεις έναν συνδυασμό των δυο και να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τι εννοούμε με αυτό; Να ανάψεις το αντίστοιχο φλας και πριν σταματήσεις το όχημά σου να ανάψεις τα αλάρμ για να αποφύγεις τα παραπάνω. Έτσι είσαι όσο πιο σωστός και ασφαλής γίνεται!
Ξέρουμε τι σκέφτεσαι. Σίγουρα, αυτό είναι ένα θέμα που σηκώνει πολλή συζήτηση. Όμως, αυτό που πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας είναι όταν είμαστε στο όχημά μας να κινούμαστε με σεβασμό και ηρεμία. Δεν βοηθάνε τα νεύρα και η επιθετική οδήγηση! Άλλωστε έχουμε πει, αυτά κάνουν κακό τόσο σε εσένα, όσο και στους άλλους. Με την αμυντική οδήγηση προλαβαίνουμε καταστάσεις!