Αν δεν είσαι οδηγός μηχανής, ίσως έχεις ακόμα την απορία γιατί ο κόσμος παθιάζεται τόσο με τους δύο τροχούς. Δεν έχεις κανέναν φίλο ή γνωστό λίγο weird, να καθαρίζει ας πούμε την αλυσίδα της μηχανής του με μπατονέτες για τ’ αυτιά; Ή να ακουμπάς τη μηχανή του και να «σβήνει» με το μανίκι του το αόρατο σημάδι που (πιστεύει ότι) άφησες στο σημείο που άγγιξες;
Αν έχεις, μπορεί να σου εξηγήσει πως για πολλούς η μοτοσικλέτα δεν είναι ένα απλό όχημα, δεν είναι απλώς «οι ρόδες που σε πάνε στη δουλειά σου» ή «οι ρόδες που σε πάνε διακοπές». Είναι ιδέα, είναι πάθος, είναι τρόπος ζωής.
Έτσι, μπορείς ίσως να καταλάβεις πόσο μεγάλη είναι η προσμονή για δέκα φανταστικές μηχανές που περιμένουμε μέσα στο 2022 - εδώ παρουσιάζουμε τις πρώτες 5, οι υπόλοιπες 5 ακολουθούν. Δεν είναι οι απαραίτητα οι μόνες που περιμένουμε – άλλωστε η μηχανή είναι πολύ προσωπική υπόθεση. Είναι μια δεκάδα με σημαντικές συμμετοχές, όμως. Με new entries αλλά και θρύλους που επιστρέφουν, η νέα χρονιά αναμένεται πλούσια και συναρπαστική στην αγορά μοτοσικλέτας.
Γιατί, σάμπως πόσες χαρές μας έμειναν, έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια πανδημίας; Φυσικά, πρώτα απ’ όλα τα μέχρι πρότινος απλά και αυτονόητα, που από δεδομένα έγιναν ζητούμενα. Και μετά, αυτές οι μικρές στιγμές ευτυχίας, όπως η απόλυτη ευφορία και το καρδιοχτύπι πάνω σε δύο τροχούς!
10. Suzuki Hayabusa
Την πρωτογνωρίσαμε πολλά χρόνια πριν και δεν έχει σταματήσει να δικαιώνει το όνομά της. Hayabusa σημαίνει πετρίτης, ένα είδος γερακιού που έχει εκπληκτική ταχύτητα καθόδου, και η μηχανή με το όνομά του το τιμά με τις επιδόσεις της.
Στην τρίτη της γενιά πλέον, η Hayabusa διαθέτει υγρόψυκτο τετρακύλινδρο και τετραβάλβιδο κινητήρα 1340 κυβικών, που βγάζει 187 άλογα. Η κατασκευάστρια αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπής ρύπων ρίχνοντας κατά τι την απόδοση, σε σχέση με τη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Ωστόσο και πάλι οι επιδόσεις του κινητήρα είναι εξαιρετικές- με τη βοήθεια και του επανασχεδιασμένου συστήματος εισαγωγής αέρα SRAD (Suzuki Ram Air Direct) – και ο ηλεκτρονικός «κόφτης» στην τελική ταχύτητα πέφτει στα 299 χιλιόμετρα!
Εξοπλισμένη με το περίφημο πακέτο S.I.R.S (Suzuki Intelligent Ride System), η νέα Hayabusa έχει τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα, μεταξύ αυτών και το Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) που περιλαμβάνει προγράμματα οδήγησης προσαρμόσιμα στις προτιμήσεις του αναβάτη.
Μαζί με τα κλασικά όργανα που δείχνουν καύσιμα, στροφές, ταχύτητα και θερμοκρασία κινητήρα, στο νέο «γεράκι» έχει προστεθεί και ψηφιακή οθόνη με στοιχεία για τα ηλεκτρονικά συστήματα της μηχανής, το πρόγραμμα οδήγησης, τη γωνία κλίσης, αλλά και πληροφορίες για το περιβάλλον, όπως πχ. Θερμοκρασία.
Πιο αεροδυναμική από ποτέ, η νέα Hayabusa παραμένει αναγνωρίσιμη αλλά με ανανεωμένα χαρακτηριστικά. Διατηρεί τις γραμμές που εμπνεύστηκε από το γεράκι του ονόματός της αλλά έρχεται με πιο σοφιστικέ εμφάνιση, που εκπέμπει κομψότητα, και μοναδικές επιδόσεις.
9. BMW R18 Transcontinental
Η BMW R18 Transcontinental είναι η τελευταία προσθήκη Grand American Tourer στην οικογένεια R 18 – κι άλλη μια νότα πολυτέλειας και άνεσης στον δρόμο.
Φτιαγμένη ολοφάνερα για να διανύει μεγάλες αποστάσεις, έχει σχεδιαστεί για να χαρίζει άνεση και ευκολία στον αναβάτη και τον πιθανό συνεπιβάτη του. Φυσικά μαζί με τις αποσκευές τους.
Τη βλέπεις και ονειρεύεσαι road trip σε αμερικανικό αυτοκινητόδρομο, με τις αδρές γραμμές των βουνών δεξιά κι αριστερά σου και τον δρόμο να ανοίγεται μπροστά σου χωρίς τέλος. (Πιθανώς ακούγεται και κάποιο πολύ αγαπημένο σου τραγούδι στο φόντο, δικό μας είναι το όνειρο, όπως θέλουμε το φτιάχνουμε).
Ο νέος δικύλινδρος Big Boxer κινητήρας έχει εδώ την πιο εξελιγμένη του μορφή και στα 1802 κυβικά του δίνει 91 άλογα και τελικά ταχύτητα 180 χιλιομέτρων.
Και δεν τελειώσαμε ακόμα: Η R18 Transcontinental διαθέτει DCC (Dynamic Cruise Control) και ACC (Active Cruise Control), τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα την ταχύτητα οδήγησης και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Είπαμε, θέλουμε πολλά χιλιόμετρα και άνεση, οδήγηση ξεκούραστη (αλλά ποτέ βαρετή!).
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ο Αυτόματος Έλεγχος Ευστάθειας ASC και ο Έλεγχος Ροπής Αδράνειας Κινητήρα MSR, παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια.
Κι αν υποθέσουμε πως έχεις την παρέα που θέλεις, έχεις βρει τον προορισμό που θα σε συνεπάρει, έχεις χαράξει τη διαδρομή που θα σου χαρίσει απόλαυση, ε, δεν είναι δυνατόν να ανησυχείς για τις αποσκευές σου, είναι; Βαλίτσες και topcase έχουν κεντρικό κλείδωμα, για να μη σε νοιάζει τίποτα. Κράνος κι έφυγες, τόσο απλά.
8. Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
Το όνομά της και μόνο προκαλεί ρίγη συγκίνησης και κάνει τον καρπό σου να κινείται, σαν να ανοίγεις ένα εικονικό γκάζι, και το γόνατό σου επίσης να ανοίγει, για να γείρεις και να πάρεις σωστά την εικονική στροφή. Για πού; Δεν έχει σημασία. Αρκεί που είσαι (φαντάζεσαι πως είσαι, για την ακρίβεια…) πάνω στη νέα Ducati Multistrada V4 Pikes Peak.
Φτιαγμένη για δρόμο, αλλά με δυνατότητες ο αναβάτης να την ευχαριστηθεί και σε πίστα -εδώ υπογραμμίζουμε το πρόγραμμα οδήγησης Race- η V4 Pikes Peak έχει σπορ DNA στην καλύτερη εκδοχή του και αγωνιστική ψυχή που «φωνάζει» για χιλιόμετρα. Με τον πανίσχυρο Granturismo V4 κινητήρα 1158 κυβικών και τα 170 άλογα του, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά.
Το μονόμπρατσο ψαλίδι – για πρώτη φορά σε Multistrada V4 - και οι αλουμινένιοι τροχοί των 17 ιντσών – που συνέβαλαν και στο μειωμένο βάρος της μηχανής - δίνουν το στίγμα του μοντέλου, το οποίο διαφοροποιείται και με τις ενεργητικές ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Ohlins.
Για την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση έχουμε επίσης: Adaptive Cruise Control, που διατηρεί σταθερή την επιλεγμένη απόσταση, και Blind Spot Detection, που ειδοποιεί τον αναβάτη αν κάτι πλησιάζει τη μηχανή από «τυφλό σημείο». Ο κατασκευαστής παίζει λίγο μαζί μας βάζοντας πάνω στη μοτοσικλέτα το Ducati Wheelie Control, αλλά δίνοντας ταυτόχρονα και τη δυνατότητα κατάργησής του (γκουχ γκουχ).
Τα ηλεκτρονικά ρυθμίζονται από την 6,5 ιντσών TFT οθόνη, την οποία μπορείς, για παράδειγμα, να κάνεις pairing και με το κινητό σου, για να βλέπεις εκεί το gps.
7. Honda Grom
Ώρα να αφήσουμε πίσω μας γεράκια, road trips, βουνά και πίστες. Η επόμενη μηχανή είναι παιδί της πόλης και έρχεται για να χαρίσει άνεση και ευχαρίστηση στην καθημερινότητά σου. Ο λόγος για τη βραβευμένη Honda Grom, με τον κινητήρα των 124,9 κυβικών, που πρωτογνωρίσαμε το 2014.
Σχεδιασμένη για να είναι συνώνυμη με την ευκολία, διαθέτει χαμηλή σέλα για να μπορείς να κάνεις χωρίς κόπο όλες τις απαραίτητες μανούβρες που σε αναγκάζουν να πατάς με τα πόδια σου, για παράδειγμα όταν παρκάρεις μέσα στην πόλη. Μάλιστα, σε αυτή την έκδοση, η σέλα σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη και τους ψηλότερους αναβάτες.
Η μέγιστη ταχύτητα της πλησιάζει τα 120 χιλιόμετρα, ο νέος κινητήρας έχει μεγαλύτερη απόδοση ενώ πλέον το μοντέλο διαθέτει πέντε ταχύτητες. Στις βελτιώσεις να μετρήσουμε επίσης το ντεπόζιτο, που μεγάλωσε, και τα διαφορετικά από τις προηγούμενες εκδόσεις LED φώτα, που χαρίζουν μεγαλύτερη ορατότητα. Προαιρετικά υπάρχει διαθέσιμο και ΑΒS.
Η νέα Honda Grom είναι συνώνυμη της διασκέδασης σε δύο τροχούς, η εταιρία τη χαρακτηρίζει «πύραυλο τσέπης» και μας καλεί να απολαύσουμε το… Gromance! Λίγο σαν έναν εφηβικό έρωτα που τον ξαναβρίσκεις μεγαλώνοντας. Και με έναν τρόπο τον ξαναζείς.
6. Indian FTR
Με όνομα – ιστορία, η Indian FTR είναι μια όμορφη και καλοφτιαγμένη μηχανή, που έρχεται σε τέσσερις εκδόσεις, με σκοπό να ικανοποιήσει όλα τα οδηγικά γούστα.
Ένα όνομα – θρύλος που δεν περνά απαρατήρητο ποτέ και πουθενά. Ισορροπώντας στιλ και επιδόσεις, η Indian FTR είναι ο ιδανικός συνδυασμός της μηχανής που σε πηγαινοφέρνει τις καθημερινές και σε ταξιδεύει τα Σαββατοκύριακα. Απολαυστική για να ευχαριστηθείς ανοιχτούς δρόμους, διαχειρίσιμη για να κινηθείς σε πιο δύσκολα περιβάλλοντα, βλέπε πόλη. Παντός καιρού ναι, όχι όμως του μέσου όρου!
Ο κινητήρας της των 1203 κυβικών βγάζει 123 άλογα που απολαμβάνεις να «δαμάζεις» από τη θέση οδήγησης, η οποία είναι χαμηλά και εμπνέει εμπιστοσύνη. Η Indian έχει 17άρηδες τροχούς και το ντεπόζιτο είναι στρατηγικά τοποθετημένο κάτω από τη θέση του οδηγού, για να κατεβάζει το κέντρο βάρους και να βελτιώνει την ισορροπία και τη σταθερότητα.
Δύο δυνατά «ονόματα» που φοράει η Indian FTR είναι τα φρένα Brembo, που δεν διαψεύδουν καμία προσδοκία σου, και τα λάστιχα Metzeler Sportec, που βάζουν το δικό τους λιθαράκι στον καλό και έγκαιρο έλεγχο της μηχανής. Μαζί με τις αναρτήσεις Ohlins κι άλλα ξεχωριστά χαρακτηριστικά, ανάλογα την έκδοση, η FTR συμπυκνώνει ποιότητα, τεχνική, δύναμη και κομψότητα. Τι άλλο να ζητήσεις;
Οι υπόλοιπες πέντε μηχανές που συμπληρώνουν τη δεκάδα εδώ.
(Πηγή φωτογραφιών: suzukicycles.com, bmw-motorrad.gr, ducati.com, powersports.honda.com, indianmotorcycle.gr)