Ήρθε το Chaos κι έφερε το χάος; Μετά το Chaos το χάος; Μετά το Chaos το τίποτα;
Πολλά τέτοια ακούστηκαν και γράφτηκαν τις τελευταίες ώρες μετά την πολυαναμενόμενη – διαδικτυακή - παρουσίαση του πρώτου ultra car στον κόσμο, του ελληνικού Chaos, από την εταιρία SPA - Spyros Panopoulos Automotive, με έδρα την Αθήνα.
Πρόκειται πάντως για ένα αυτοκίνητο που δείχνει να ανήκει στην αφρόκρεμα των οχημάτων παγκοσμίως, στην ελίτ των τετράτροχων. Η όψη του είναι στιβαρή, οι επιδόσεις του έλεγχος τριμήνου μόνο με άριστα. Οπότε καλά κάνει και περηφανεύεται ο «κηδεμόνας» του πως το Chaos θα έχει τον πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό που έγινε ποτέ για αυτοκίνητο, πως θα πιάνει τα 0-100 (και όχι μόνο) πιο γρήγορα από κάθε άλλο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ και πως μεγάλο μέρος του κατασκευάστηκε σε 3D εκτυπωτή με υλικά που χρησιμοποιούνται στην αεροδιαστημική.
«Δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο, είναι η επιτομή της τεχνολογίας του μέλλοντος, το επόμενο βήμα στην αυτοκινητοβιομηχανία, ένα έργο τέχνης, ένα όχημα του μέλλοντος» περιγράφει η κατασκευάστρια εταιρία.
Chaos: Δύο εκδόσεις, τρελές επιδόσεις
Earth Version και Zero Gravity είναι οι δύο εκδόσεις στις οποίες θα κατασκευαστεί το Chaos. Ο V10 κινητήρας του, 4.000 κυβικών και με δύο turbo, θα λειτουργεί έως τις 11.000 στροφές στη βασική έκδοση, την πιο «γήινη», και έως τις 12.200 στροφές στην κορυφαία, της «μηδενικής βαρύτητας».
Ως προς την ιπποδύναμη, μπορεί να νομίσεις πως δεν είδες καλά, μην ανησυχείς, το πάθαμε κι εμείς: 2.049 αλογάκια βγάζει η πρώτη έκδοση και 3.064 η δεύτερη. Ναι, καλά διάβασες. Γύρισες πίσω και ξαναδιάβασες; Κι εμείς.
Οπότε τώρα δεν θα σου κάνει και πολύ εντύπωση το ότι θα διαθέτει επτά ή οκτώ ταχύτητες. Λογικό.
Chaos: Ανοιγόκλεισε τα μάτια σου και το 'χασες
Το Chaos ήρθε και φέρνει επιτάχυνση που ξεπερνά κι αυτή των αυτοκινήτων της F1.
Γιατί, ας πούμε, η βασική έκδοση, πιάνει τα 0-100 σε 1,9 δευτερόλεπτα. Και τα 0-300 σε 7,9 δευτερόλεπτα. Στη zero gravity έκδοση, οι επιδόσεις είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές: 0-100 σε 1,55 , 0-300 σε 7,1.
Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, κάτι που τοποθετεί το Chaos στην πρώτη θέση του βάθρου των γρηγορότερων αυτοκινήτων. Αφήνει δηλαδή πίσω του μεγαθήρια, όπως το SSC Tuatara με 455,3 χιλιόμετρα την ώρα και το Bugatti Chiron Super Sport 300+ που πιάνει λίγο πάνω από 490 χιλιόμετρα την ώρα.
Επιθετική όψη, συναρπαστικές γραμμές
Εκτός από τους αριθμούς, που όσο να πεις σε κάνουν να καταπιείς λίγο τη γλώσσα σου, το Chaos κερδίζει όλα τα βλέμματα και με την πολύ επιβλητική όψη του. Μοιάζει λίγο σαν να μεγάλωσε ο Κιτ, να μεταφέρθηκε στο σήμερα και να έγινε ακόμα πιο edgy από τότε που του μιλούσε ο Ντέιβιντ Χάσελχοφ και το τηλεοπτικό κοινό του «Ιππότη της ασφάλτου» παραληρούσε.
Απότομα τελειώματα, περίπλοκοι σχεδιασμοί, πτυχώσεις που θύμισαν λίγο Issey Miyake και μερικά δανεικά στοιχεία από άλλα περίφημα αυτοκίνητα (βλέπε μούρη Ferrari Enzo, πίσω μέρος Pininfarina Battista, πίσω φώτα Aston Martin Vulcan) είναι οι ξεχωριστές ψηφίδες που ενωμένες δημιούργησαν αυτό το υπερ-αυτοκίνητο.
Κόκπιτ που θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας
Το φουτουριστικό ταμπλό του Chaos σε μεταφέρει στο μέλλον, στο διάστημα, σε άλλο πλανήτη, κάπου μακριά, τέλος πάντων. Ειδικά το τιμόνι μοιάζει να βγήκε από κάποιο παράδεισο με μπλιμπλίκια για gamers ή ταινία με ταξιδιώτες του σύμπαντος.
Είναι εξοπλισμένο με οθόνες αφής – μία και μπροστά στον συνοδηγό- ενώ για σχεδόν κάθε τι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χρησιμοποιούνται, μεταξύ άλλων, ανθρακoνήματα (στην οροφή), zylon (υλικό με μεγάλη ανθεκτικότητα και πολύ μικρό βάρος), τιτάνιο και Alcantara.
Οδήγηση βγαλμένη από το αύριο
Και προφανώς, ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να μιλά με όρους παρελθόντος, ούτε καν παρόντος, για τον τεχνολογικό εξοπλισμό του και όλα τα καλούδια του.
Η SPA «τάζει» επαυξημένη πραγματικότητα, εικονική πραγματικότητα, δυνατότητες 5G, αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος, φωνητικές εντολές και κάμερες που με αναγνώριση προσώπου θα «διαβάζουν» τις εκφράσεις στο πρόσωπο του οδηγού και θα προσαρμόζουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά στη διάθεση και τις ικανότητές του.
Chaos: Πώς θα γίνει η παραγωγή του έργου τέχνης
Καλά, μη φανταστείς πως θα βγαίνουν χιλιάδες οχήματα να φορτώνονται σε κοντέινερ και νταλίκες και να φτάνουν σε κάθε γωνιά της Γης. Πρώτον γιατί η εταιρία σκοπεύει να κατασκευάζει μόνο 20 μονάδες ανά ήπειρο, η διανομή των οποίων θα γίνει αποκλειστικά από τους Sotheby’s (είπαμε, έργο τέχνης, μην τα ξαναλέμε).
Το σημαντικότερο ζητηματάκι πάντως, για όποιον θέλει να βάλει το Chaos στη ζωή του, ίσως είναι η «τιμούλα;» του. Άντε και πρόλαβες ένα από τα 20 οχήματα που θα παραχθούν στην ήπειρό σου. Είσαι έτοιμος να δώσεις και τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ που θα σε φέρουν στη θέση του οδηγού του Chaos; Κι αυτό για τη βασική έκδοση, προφανώς. Γιατί αν θέλεις να χτυπήσεις κορυφή, με την έξτρα έκδοση, θα χρειαστεί να σκάσεις 12,4 εκατομμύρια και ναι, μπορείς έτσι να την κάνεις δική σου. Στην ιστοσελίδα της εταιρίας πάντως έχει ήδη ανοίξει λίστα προτεραιότητας, για να κάνουν (διαδικτυακή) ουρά οι ενδιαφερόμενοι.
Πότε θα πουληθεί το πρώτο Chaos; Πουλήθηκε ήδη!
Όλα αυτά που λέμε παραπάνω, για μόνο 20 οχήματα ανά ήπειρο και κάτι πολλά πολλά μηδενικά στην τιμή του Chaos, δεν αποθάρρυναν διόλου κάποιον που ήθελε οπωσδήποτε να βάλει χέρι – και πόδι- στο τετράτροχο θαύμα. Σύμφωνα με τον Πανόπουλο της SPA, το πρώτο Chaos έχει ήδη πουληθεί και αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του επόμενου έτους. Αύριο, μεθαύριο δηλαδή!
Όσοι περιμένουν και τις αποδείξεις για όλα τα καταπληκτικά που λέει πως φέρνει το Chaos, θα χρειαστεί να περιμένουν μέχρι την πρώτη του δημόσια παρουσίαση, που αναμένεται στην Αθήνα τους επόμενους μήνες. Εντωμεταξύ, ένα Chaos θα δοθεί και στη θρυλική εκπομπή Top Gear του BBC για να αξιολογηθεί.
Όσο για τα ρεκόρ που περιμένουμε να σπάσει το πρώτο ελληνικό – και παγκόσμιο – ultra car, οι αντίστοιχες απόπειρες προγραμματίζονται μέσα στο 2022 και το 2023. Οπότε, υπομονή.