Έχεις συναγερμό, έχουν βρει τρόπο να τον παρακάμπτουν. Έχεις κλειδί, έχουν βρει τρόπο με πασπαρτού. Έχεις ηλεκτρονικό σύστημα κλειδώματος; Έχουν και πάλι βρει τρόπο να το παρακάμπτουν. Γενικά, όποιος έχει πέσει θύμα κλοπής ξέρει πως καλό είναι να μην μπει το αυτοκίνητό σου στο μάτι κανενός. Αν μπει, μπορείς να δυσκολέψεις την κατάσταση αλλά δεν μπορείς να είσαι σίγουρος πως θα γλιτώσεις.
Η βιομετρία μπορεί να βάλει τέλος στις κλοπές αυτοκινήτων
Καλά, το κλειδί το κλέβουν, τον συναγερμό τον παρακάμπτουν. Αλλά αν έχεις πρόσωπο- κλειδί; (κλισέ αλλά εδώ το λέμε κυριολεκτικά).
Αυτό επιχειρούν να κάνουν Continental και Trinamix, αναπτύσσοντας την πρώτη στον κόσμο βιομετρική αναγνώριση προσώπου οδηγού.
Η λειτουργία δεν είναι καινούρια, πολλοί χρήστες είναι ήδη εξοικειωμένοι από την αναγνώριση προσώπου στα κινητά τους. Αυτή η υπηρεσία παίρνει τώρα τον δρόμο και για τα οχήματα, με τη βιομετρική αναγνώριση του οδηγού να αναβαθμίζει χωρίς αμφιβολία την αντικλεπτική προστασία του αυτοκινήτου. Έτσι, η Continental και η Trinamix, εταιρία ανάπτυξης βιομετρικών λύσεων, ανεβάζουν πίστα στη διάδραση ανάμεσα στον οδηγό και το αυτοκίνητό του.
Όταν έχεις «πρόσωπο» όχι μόνο στην κοινωνία αλλά και στη θέση του οδηγού
Η βιομετρική αναγνώριση οδηγού βραβεύτηκε με το CES Innovation Award 2023 στην κατηγορία «Vehicle Tech & Advanced Mobility» στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας. Στην Ευρώπη, το νέο σύστημα επρόκειτο να παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη.
Το Driver Identification Display είναι το πρώτο αυτόματο σύστημα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο επιτρέπει ανέπαφη και ασφαλή ταυτοποίηση του οδηγού και συμβάλλει στην αποφυγή απόπειρας απάτης και κλοπής.
Και λέμε κλοπής γιατί το σύστημα διασφαλίζει ως το αυτοκίνητο θα πάρει μπροστά μόνο μετά την επιτυχή ταυτοποίηση του ανθρώπου που κάθεται στη θέση του οδηγού. Που σημαίνει, αν είναι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, όλα καλά, αν είναι ο Μπάμπης ο Σουγιάς (εντάξει, σε μια πιο high tech εκδοχή του) το αυτοκίνητο μένει ακινητοποιημένο.
Βιομετρική αναγνώριση προσώπου και άλλες δυνατότητες
Εκτός από το να ξεκινά το αυτοκίνητο μόνο με τον ιδιοκτήτη του στο τιμόνι, το σύστημα προσφέρει ασφαλείς συνθήκες και για άλλες διαδικασίες, όπως ηλεκτρονικές πληρωμές – στο βενζινάδικο, για παράδειγμα, στο πάρκινγκ ή στα διόδια αλλά και στην ενοικίαση αυτοκινήτων. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για πληρωμές σε app stores ή για πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες.
Η ενσωματωμένη κάμερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για πιο φλέγοντα θέματα της οδήγησης, όπως ας πούμε να «διαβάσει» την κούραση του οδηγού και να τον προειδοποιήσει για την ενδεχομένως μη ασφαλή οδήγηση. Μάλιστα για να το κάνει αυτό δεν χρειάζεται επιπλέον αισθητήρες.
«Η ασφαλής ταυτοποίηση των οδηγών είναι σημαντική για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων. Το σύστημά μας θέτει νέα δεδομένα αναφορικά με την ασφάλεια και την άνεση» δήλωσε ο Head of the User Experience της Continental. «Οι οθόνες είναι το σημείο-κλειδί για τη διεπαφή μεταξύ οδηγού και οχήματος. Για πρώτη φορά, το Driver Identification Display προσφέρει τρεις σημαντικές λειτουργίες μαζί: Αναγνώριση του οδηγού, δυνατότητα ασφαλώς ηλεκτρονικών πληρωμών και παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού».
Το σύστημα βασίζεται σε τεχνολογία που έχει αναπτύξει και πατεντάρει η Trinamix. Συνδυάζει την αναγνώριση προσώπου για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του οδηγού με ανίχνευση άλλων δεικτών: «Διαβάζοντας» το ανθρώπινο δέρμα μπορεί για παράδειγμα να απορρίψει επιτήδειους που φορούν 3D μάσκα του οδηγού ή χρησιμοποιούν φωτογραφία του.
Και μέχρι τότε;
Ε μέχρι τότε φρόντισε να έχεις στην ασφάλεια του αυτοκινήτου σου κάλυψη για κλοπή, για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Διάβασε ποια μοντέλα μπορούσαν να κοιμούνται ήσυχα εκεί που τα είχαν παρκάρει οι ιδιοκτήτες τους (προσεχώς και update με νέα στοιχεία).
Και θυμήσου να μην αφήνεις μέσα πολύτιμα αντικείμενα - για το καλό το δικό σου, του αυτοκινήτου και των ίδιων των αντικειμένων. Δεν έχεις διαβάσει τι έπαθε το πιο διάσημο μιλφέιγ του πλανήτη, που έπεσε θύμα απαγωγής στη διάρκεια κλοπής αυτοκινήτου; Αυτό κι αν ήταν πολύτιμο!😉