Πώς θα ήταν αν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό έκαναν ας πούμε γενική συνέλευση; Αν μαζεύονταν κάπου για να αποφασίσουν για το κοινό τους μέλλον;
Ε μια τέτοια εικόνα παρουσίασε το West Campus του Όστιν, στο Τέξας, όταν αυτόνομα αυτοκίνητα προκάλεσαν μποτιλιάρισμα, μόνα τους, και κόλλησαν το ένα πίσω από το άλλο κλείνοντας την κυκλοφορία.
Δεν ήταν σαν το μποτιλιάρισμα στη λάσπη, που είδαμε στο φετινό Burning Man. Δεν ήταν σαν το μποτιλιάρισμα στο Woodstock, το πιο διάσημο στην ιστορία. Πρώτα απ' όλα για έναν απλό λόγο: Γιατί δεν είχε οδηγούς.
Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μπλοκάρουν την κυκλοφορία στο Τέξας
Την εικόνα κατέγραψαν οι κάτοικοι της περιοχής - κυρίως φοιτητές του κοντινού Πανεπιστημίου του Τέξας, που άλλο που δεν ήθελαν, Σάββατο βράδυ- και κυκλοφόρησε στα social media.
Δεκάδες αυτόνομα οχήματα, του ίδιου μάλιστα δικτύου, ήταν ακινητοποιημένα στον δρόμο, σαν αναποφάσιστα, εμποδίζοντας εντελώς την κυκλοφορία.
Μια μικρή αμηχανία
Θυμάσαι εκείνη την αμήχανη στιγμή που αστυνομικοί είχαν σταματήσει για αστυνομικό έλεγχο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό; Ήταν στο Σαν Φρανσίσκο εκείνο το περιστατικό, αλλά αποτύπωνε την ίδια αμηχανία. Και τώρα;
Αν το μποτιλιάρισμα το προκαλούν οδηγοί, ξέρεις τι να κάνεις. Κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή, να βγει από το αυτοκίνητό του, να πάει στους από πίσω, να τους εξηγήσει πως κάτι τρέχει μπροστά και να κάνουν όλοι λίγο πίσω για να φύγουν από άλλο δρόμο. Γίνεται. Όταν όμως δεν υπάρχει οδηγός σε κανένα από τα εμπλεκόμενα οχήματα; Ποιος να πει τι και σε ποιον;
«Ήταν τρελό» περιέγραψε κάτοικος της περιοχής - παρότι οι ντόπιοι έχουν συνηθίσει στις εικόνες αυτόνομων οχημάτων. Άλλωστε το Όστιν είναι πολύ ανοιχτό στην αυτόνομη οδήγηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτού του μήνα, στους δρόμους του κυκλοφορούν 125 οχήματα χωρίς οδηγό, τα οποία ελέγχονται από τέσσερις εταιρίες.
Τελικά έφταιγε ο δρόμος
Σύμφωνα με τις περιγραφές των κατοίκων, όλα ξεκίνησαν όταν δύο αυτοκίνητα χωρίς οδηγό επιχείρησαν να περάσουν τον ίδιο δρόμο ταυτόχρονα. Μόνο που το πλάτος του δεν κρίθηκε επαρκές για το συναπάντημα αυτό, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν και τα δύο, σαν παλιοί γνωστοί που είπαν τα «τι κάνεις; πώς πάει» και μετά κοιτούν αμήχανοι γύρω γύρω μην έχοντας τίποτα άλλο να πουν.
Και πίσω τους άρχισαν να ακινητοποιούνται κι άλλα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, με το γνωστό τελικό αποτέλεσμα.
Αν οδηγούσαν άνθρωποι
Εντάξει, είναι μόνο μια εικασία. Αλλά σκεφτόμαστε πως όλο αυτό δεν θα είχε γίνει ακριβώς έτσι αν οδηγούσαν άνθρωποι τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα. Μπορεί απο τα δύο πρώτα που διασταυρώθηκαν και ξεκίνησαν τον χαμούλη να είχαν ανοίξει παράθυρα και να είχαν ανταλλαγεί μερικά «γαλλικά». Ή μπορεί ο ένας οδηγός από τους δυο να είχε πιάσει και λίγο πεζοδρόμιο, για να μην κολλήσει με τον άλλο.
Ή μπορεί να είχε προκληθεί το μποτιλιάρισμα κι εκεί που όλοι θα ήταν ακινητοποιημένοι κάποιος φωστήρας από πίσω πίσω να πάσχιζε να τρυπώσει για να βγει πιο μπροστά. Και να κολλήσει κι αυτός.
Πώς λύθηκε το πρόβλημα;
Τελικά το ένα όχημα έκανε πίσω για να περάσει πρώτα το άλλο - τι ευγένεια. Όσοι βρέθηκαν στο σημείο πιστεύουν πως αυτό έγινε χειροκίνητα από τον υπεύθυνο χειριστή του στο κέντρο. «Μόλις πληροφορηθήκαμε για το περιστατικό το αντιμετωπίσαμε και όλα τα οχήματα έφυγαν αυτόνομα από την περιοχή. Απολογούμαστε για την αναστάτωση» ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρίας που ελέγχει τα συγκεκριμένα οχήματα.
«Η κυκλοφορία στον δρόμο ήταν επιβαρυμένη, τόσο από πεζούς όσο και από οχήματα. Τα αυτοκίνητά μας είναι σχεδιασμένα να θέτουν σε απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια- κι αυτό περιλαμβάνει και το να κινούνται πολύ προσεκτικά κοντά σε πεζούς» εξήγησε.
Ο Michael Staples, γενικός διευθυντής της εταιρίας, εξέφρασε προ καιρού τη βεβαιότητα πως τα αυτόνομα οχήματα είναι πιο ασφαλή από αυτά που οδηγούν άνθρωποι. «Δεν οδηγούμε έχοντας καταναλώσει αλκοόλ, δεν κουραζόμαστε και ακολουθούμε τους κανόνες» είχε πει χαρακτηριστικά. Oh well.