Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο σε ένα ταξί είναι - τι άλλο- ο οδηγός του. Αν μπεις σε ταξί και δεν αναπτύξεις βαθιά φιλοσοφική συζήτηση για όλα τα πολύ σοβαρά θέματα (δασμούς, υγεία, κυκλοφοριακό, επιτόκια, Ευρωλίγκα κτλ) σχεδόν δεν θεωρείται εμπειρία ταξί. Ας πήγαινες και μόνος/μόνη σου.
Οπότε, τα αγαπητά αυτόνομα ταξί - δηλαδή ταξί χωρίς οδηγό- ξεκινούν με ένα μειονέκτημα. Φαίνεται ωστόσο πως το αναπληρώνουν αλλιώς.

Κλήση για παρκάρισμα: Και μία και δύο και 589
Στο Σαν Φρανσίσκο, λοιπόν, το λανσάρισμα και η κυκλοφορία των αυτόνομων ταξί -robotaxi- γίνεται με επιτυχία τα τελευταία χρόνια και σε γενικές γραμμές ομαλά και με ασφάλεια.
Η εταιρία Waymo που δραστηριοποιείται στον χώρο αυτό βλέπει με γονική υπερηφάνεια τα ταξί της να είναι σε θέση να ακολουθήσουν τους κανόνες σωστής οδηγικής συμπεριφοράς, εκτός από ένα πράγμα: Τα οχήματα της Waymo πήραν πέρσι 589 κλήσεις για παρκάρισμα. Μπορεί να είναι προσεκτικά και αποτελεσματικά, αλλά φαίνεται πως δεν μπορούν να προσδιορίσουν πού επιτρέπεται να παρκάρουν και πού όχι. Για όποια ζημιά προκαλέσουν είτε σε τρίτο είτε σε επιβάτη του, υπάρχει η ασφάλεια αυτοκινήτου να την καλύψει. Αλλά για τις κλήσεις για παρκάρισμα, δεν μπορεί να γίνει τίποτα άλλο παρά να πληρωθούν.

Waymo, ξηλώσου
Ο στόλος των 300+ οχημάτων της Waymo τη φόρτωσε πέρσι με πρόστιμα ύψους 65.000 δολαρίων. Τα ταξί χωρίς οδηγό αντέγραψαν εξαιρετικά το κακό παράδειγμα των ανθρώπων. Πάρκαραν σε θέσεις που χρησιμοποιούνται για την καθαριότητα των δρόμων 138 φορές, 124 φορές έφαγαν κλήση γιατί πάρκαραν παρεμποδίζοντας την κυκλοφορία, 77 φορές για παρκάρισμα σε θέση που δεν επιτρέπεται και 74 φορές διπλοπάρκαραν (όταν το ΑΙ μαθαίνει από τον άνθρωπο συμβαίνουν κι αυτά, όχι, μπράβο).
Η εταιρία επιχείρησε να εξηγήσει τι συνέβαινε, περιγράφοντας πως κάποιες φορές η ασφαλέστερη θέση παρκαρίσματος έπειτα από μία διαδρομή είναι σε ζώνη φορτοεκφόρτωσης ή σε μια στροφή του δρόμου που είναι ελεύθερη επειδή προορίζεται για τις διαδικασίες καθαριότητας του οδοστρώματος.

Κάνε μου λιγάκι μπιιιιιπ κι εγώ αμέσως θα σου κάνω μπιιιιιιπ
Κανονικά η Waymo έχει τα δικά της πάρκινγκ στο Σαν Φρανσίσκο, όπου τα οχήματά της μπορούν να παρκάρουν ανάμεσα στις διαδρομές τους. Μερικές φορές ωστόσο αναγκάζονται να παρκάρουν και σε θέσεις στον δρόμο, αν είναι μακριά από τις «κανονικές» τους. Πώς το ξέρουμε αυτό; Από το αστείο περιστατικό του περασμένου Αυγούστου, όταν τα αυτόνομα ταξί άρχισαν μέσα στη νύχτα να κορνάρουν το ένα στο άλλο μέσα στο πάρκινγκ τους, κρατώντας ξάγρυπνη όλη τη γειτονιά.
Όπως εξήγησε και πάλι η Waymo, τα οχήματα χωρίς οδηγό είναι σχεδιασμένα να κορνάρουν ως μέσο αποφυγής συγκρούσεων, κι έτσι όπως έκαναν μανούβρες μέσα στο πάρκινγκ άρχισε να ενεργοποιείται η κόρνα στο ένα μετά το άλλο.
Η επανάσταση των ταξί χωρίς οδηγό
Η εταιρία ανακοίνωσε επίσης πως το δουλεύει ώστε να βελτιώσει τις δεξιότητες των οχημάτων της στο παρκάρισμα. Έχει άλλωστε κι ένα πρόστιμο να ξοφλήσει.
Αλλά δεν ήταν αυτό το μόνο ευτράπελο με τα ταξί χωρίς οδηγό: Στο Όστιν του Τέξας robotaxi της εταιρίας Cruise είχαν προκαλέσει μποτιλιάρισμα μόνα τους. Λίγο καιρό πριν στο Σαν Φρανσίσκο αστυνομικός είχε βρεθεί στην αμήχανη θέση όπου ήθελε να δώσει κλήση σε οδηγό αυτοκινήτου, αλλά ανακάλυψε πως το αυτοκίνητο κινούνταν χωρίς οδηγό.
Όλα καλά, συνεχίστε ό,τι κάνατε.