Αιτίες ατυχημάτων: Οδηγοί, τι άχτι έχετε με τα αθώα παρκαρισμένα;

Γιατί γίνονται τα περισσότερα τρακαρίσματα και πού; Δεν μαντεύουμε, καταγράφουμε και αναλύουμε και να τι λένε τα στοιχεία μας!

ασπρόμαυρη εικόνα, βίσωνες κουτουλάνε ανάμεσα σε αυτοκίνητα


Αν μπεις σε ένα καφενείο από τα παλιά, εκτός από ζάρια που κυλούν θα ακούσεις και γνώμες. Πολλές γνώμες. Το ίδιο και μέσα σε ένα ταξί, το ίδιο και σε πολλά άλλα μέρη. Κανένα πρόβλημα ως εδώ, όλοι έχουμε δικαίωμα στην άποψη. Το θέμα είναι πως η σχέση των απόψεων με την αλήθεια μπορεί να είναι, εχμ, κάπως ρευστή.

Από την άλλη, τα νούμερα και οι στατιστικές είναι παιδιά της αλήθειας και όχι μακρινοί συγγενείς. Γι’ αυτό και εμείς ως ασφαλιστική τα αγαπάμε τόσο και τα μοιραζόμαστε μαζί σου. Για να ξέρεις πώς έχουν τα πράματα και όχι πώς νομίζουμε ότι έχουν τα πράματα. Μεγάλη διαφορά. Γιατί όταν ακούς τη λέξη «τρακάρισμα» σωστά σκέφτεσαι μετωπικές συγκρούσεις και κωλοτούμπες, γιατί αυτά είναι τα πιο επικίνδυνα. Αλλά δεν είναι και τα πιο συχνά. Ευτυχώς δηλαδή.

Infographic με τις συχνότερες αιτίες τρακαρισμάτων και την απόσταση από το σπίτι

Αιτίες τρακαρισμάτων: Οδηγοί, τι θέμα έχετε (έχουμε) με τα παρκαρισμένα;

Όχι ότι θα χαρούμε κιόλας αν βρούμε το παρκαρισμένο αυτοκίνητο μας με γρατζουνιές, βαθουλώματα, λακκούβες, διάφορες παραμορφώσεις, «δωράκι» από κάποιον άλλο οδηγό. Αλλά αυτό το απλό πράγμα ήταν για ακόμα μία χρονιά η πιο συνηθισμένη αιτία τρακαρίσματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μας για το 2023 (όπως και το ‘22 και το ’21, σταθεροί) το «τρακάρισμα με παρκαρισμένο» ήταν η πιο συχνή αιτία τρακαρίσματος για ακόμη μια χρονιά με ποσοστό 35,4%.

Ακολουθεί το τρακάρισμα λόγω μη τήρησης αποστάσεων με ποσοστό 20%. Αν μας ρωτάς, είναι επίσης ένα μεγάλο κρίμα, καθώς δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε χρόνο και οδήγηση. Απλώς αντί να κολλάμε ο ένας πίσω από τον άλλο, μπορούμε να αφήνουμε απόσταση και δημιουργούμε χώρο για να προλάβουμε τη στραβή. Γιατί αν πηγαίνεις στη δουλειά σου και οδηγείς τέρμα κολλητά στον μπροστινό, θα φτάσεις 07:51, ενώ αν αφήσεις σωστή απόσταση από τον μπροστινό σου θα φτάσεις, μάντεψε, 07:51 🙄.

Τρίτη πιο συχνή αιτία τρακαρίσματος η όπισθεν/αναστροφή με 19,3%. Ακολουθεί η μη τήρηση απαγορεύσεων με 12,8% και η σύγκρουση σε αλλαγή πορείας 8,75%.

Στο τέλος της λίστας των αιτιών είναι η σύγκρουση αντίθετα ερχόμενων με 2,2% και η παραβίαση προτεραιότητας από δεξιά με 1,56%.

Infographic με τις συχνότερες αιτίες τρακαρισμάτων

Αιτίες τρακαρισμάτων: Ένα πρόχειρο συμπέρασμα

Τα καλά νέα: Τα περισσότερα ατυχήματα είναι σχετικά ανώδυνα, βασικά λαμαρίνες που λέμε. Ασφάλεια αυτοκινήτου χρειάζεται να έχεις απλώς και αναλαμβάνει η ασφαλιστική σου τα περαιτέρω.

Αυτές οι ζημιές φτιάχνονται, παιδιά, να τα λέμε κι αυτά. Κι αν έχεις ασφάλεια Hellas Direct έχεις και Fast Track, την υπηρεσία που εξασφαλίζει αστραπιαία αποζημίωση!

Τα επίσης καλά νέα: Με λίγη περισσότερη προσοχή, μπορούμε να περιορίσουμε αυτά τα «μπαμ».

Τρακαρίσματα και απόσταση από το σπίτι: Δεν πάει μακριά η βαλίτσα

Να ένα ακόμα πεδίο δόξης λαμπρό για γνώμες- αλλά να που έρχονται τα στοιχεία και σε προσγειώνουν στην πραγματικότητα.

Τι θέλω να πω: Θα κάνεις ένα μακρινό ταξίδι χωρίς να φοράς ζώνη; Λογικά όχι (έλα τώρα, δεν είναι δυνατόν να συζητάμε τα αυτονόητα ακόμα και σήμερα). Θα πας όμως αυτό το περίφημο «εδώ, λίγο παρακάτω» χωρίς ζώνη; Ή θα βγάλεις τη ζώνη λίγο πριν φτάσεις γιατί «να, σχεδόν φτάσαμε»;

Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, αυτή τη σκέψη πιθανώς την έχουμε κάνει όλοι μας. Αυτό το «σχεδόν» μας κάνει να θεωρούμε πως είναι οκ να βγάλουμε τη ζώνη – ή η μικρή διαδρομή μας κάνει να νομίζουμε πως μπορούμε να μη τη βάλουμε καθόλου.
Αλλά, κι εδώ, τα δεδομένα μας για το 2023 δείχνουν κάτι άλλο: Τα περισσότερα από τα ατυχήματα που καταγράψαμε με διαφορά φαίνονται να γίνονται πολύ πολύ κοντά στο σπίτι μας, μέσα σε απόσταση μόλις 2,5χλμ με ποσοστό 39,84% ! Γιατί εκεί που νιώθουμε πιο ασφαλείς ίσως χαλαρώνουμε περισσότερο και προσέχουμε λιγότερο. Και αν κάποιος άλλος οδηγός χαζεύει στο κινητό του ενώ οδηγεί, δεν ξέρει αν μένεις στο από πάνω στενό. Γι’ αυτόν είναι το ίδιο. Απλά δεν θα δει τη πινακίδα STOP.

Όπως καταλαβαίνεις, ούτε η σκέψη «εδώ δίπλα πετάγομαι, δε χρειάζεται το κράνος» βγάζει και πολύ νόημα. Γιατί σύμφωνα με τα δεδομένα μας, τα οποία το λένε ξεκάθαρα, «εδώ δίπλα» γίνονται τα περισσότερα τρακαρίσματα. Γι’ αυτό – δεν θέλω να φανώ σαν να υψώνω το δάχτυλο, αλλά είναι προφανής η ανάγκη και η σημασία της, ναι; - φοράμε το κράνος αμέσως μόλις ανεβαίνουμε στη μηχανή, ενώ όταν είμαστε στο αυτοκίνητο βγάζουμε τη ζώνη μονάχα αφού φτάσουμε στο προορισμό μας και σβήσει η μηχανή.

Στα επόμενα 2,5 χιλιόμετρα γίνονται επίσης ατυχήματα με ποσοστό 15,10%, οπότε, αν θες να το δεις αθροιστικά, σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων από το σπίτι μας γίνονται πάνω από τα μισά τρακαρίσματα, ποσοστό 55%.

Στα επόμενα 5 χιλιόμετρα, δηλαδή 5χλμ έως 10χλμ από το σπίτι, έγιναν τρακαρίσματα με ποσοστό 15,78% και ακολουθούν οι αποστάσεις 10 – 20 χιλιομέτρων με 11,56%, 20 έως 50 χιλιομέτρων με ποσοστό 5,40% και τέλος τα τρακαρίσματα που καταγράφηκαν σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 50 χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας με ποσοστό 12,33%.

Infographic με ποσοστά τρακαρισμάτων και την απόσταση από το σπίτι

Τρακαρίσματα και τι μας έμαθαν το 2023

Στα γρήγορα: Τα περισσότερα τρακαρίσματα γίνονται σε συνθήκες που μπορούμε να ελέγξουμε, οπότε με λίγη παραπάνω προσοχή τα μειώνουμε κι αυτά. Δεύτερον, κράνος και ζώνη μπαίνουν από το πρώτο δευτερόλεπτο της οδήγησης και βγαίνουν όταν σβήσει η μηχανή. Το «εδώ κοντά πάω» δεν προστάτεψε ποτέ κανέναν.

Τρίτον. Σημαντικό να κάνεις ό,τι περνάει από το χέρι σου για να προστατέψεις τον εαυτό σου από κακοτοπιές στον δρόμο - αυτές που μπορούν να αποφευχθούν τουλάχιστον. Εξίσου σημαντικό να έχεις ασφάλεια αυτοκινήτου και ασφάλεια μηχανής να σε καλύψει στη δύσκολη στιγμή.