5 έξοδα που φέρνει το αυτοκίνητό σου (σχεδόν) κάθε χρόνο

Τι πρέπει να βάλεις στον προϋπολογισμό σου και κάθε πότε

ασπρόμαυρη φωτογραφία, η θέα στον δρόμο με αυτοκίνητα εν κινήσει μέσα από τον καθρέφτη άλλου αυτοκινήτου

Σε πηγαινοφέρνει τις καθημερινές, σε ταξιδεύει τα Σαββατοκύριακα. Σε ανέβασε στο αγαπημένο σου βουνό – κι εκεί μπορεί και να το έκανες λίγο 4x4 χωρίς να είναι. Γέμισε άμμο στην αγαπημένη σου παραλία – ακόμα βγάζεις μικρά βότσαλα από τα πατάκια. Σε πηγαίνει σε πάρτι, σε γυρίζει από συναυλίες. Μπορεί να έβαζε όλη την παρέα μέσα, τώρα ίσως έχει μόνο ένα παιδικό κάθισμα, αλλά ο σαματάς πιθανώς είναι ο ίδιος😶.

Μπαίνεις, βάζεις μπρος και νιώθεις ελευθερία σε κάθε κύτταρό σου. Από τη στιγμή που πατάς το γκάζι, ο δρόμος είναι δικός σου.

Εχμ, θα σε προσγειώσουμε: Δικά σου είναι επίσης τα τακτικά έξοδα που φέρνει το αυτοκίνητό σου κάθε χρόνο ή και λίγο πιο αραιά. Είναι λίγο σαν το ανέκδοτο με τον φίλο που λέει «Ήρθε πάλι ο Σπετέμβρης; Δεν θέλω να πάω σχολείο!» και του απαντούν «σε καταλαβαίνουμε, αλλά είσαι ο δάσκαλος». Ε, κάπως έτσι. Σε καταλαβαίνουμε, αλλά είσαι ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός του αυτοκινήτου. Οπότε δικές σου και οι υποχρεώσεις του.

Πέντε σταθερά έξοδα του αυτοκινήτου

Δεν είναι 1500, παιδιά, είναι πέντε πολύ βασικά πράγματα. Και θα πούμε με σιγουριά πως, τα περισσότερα τουλάχιστον, έχουν μεγάλη σημασία για την ασφάλειά σου – και όλων. Και πως υπάρχουν τρόποι να ανταποκριθείς με συνέπεια αλλά και χωρίς να τινάξεις στον αέρα τον προϋπολογισμό σου.

Ασφάλεια αυτοκινήτου

Ξεκινάμε από τα πολύ βασικά. Θέλεις ασφάλεια αυτοκινήτου όχι επειδή το λέει ο νόμος, αλλά κυρίως επειδή το λέει η λογική.

Ποια ασφάλεια να επιλέξεις; Αυτή που απαντά στις ανάγκες σου και ανταποκρίνεται στις δυνατότητές σου. Σου προτείνουμε να προτιμήσεις ετήσια ασφάλεια επειδή αφενός σου επιτρέπει να ξενοιάσεις για έναν ολόκληρο χρόνο, αφετέρου έχεις σίγουρα κέρδος γιατί είναι πιο οικονομική από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια μικρότερης διάρκειας.

Εδώ φτιάχνεις ένα matrix με τις καλύψεις που θέλεις, τις ανάγκες σου, την ιδανική διάρκεια για σένα και τις δυνατότητες της τσέπης σου. Πολλές φορές ο συνδυασμός όλων αυτών φέρνει έναν αναγκαίο συμβιβασμό, αλλά εμείς στην Hellas Direct θέλουμε όλοι να έχουν την ασφάλεια αυτοκινήτου με την οποία πραγματικά κυκλοφορούν ήσυχοι. Οπότε, αν σε απασχολεί το κόστος ή επιλέγεις μικρότερης διάρκειας ασφάλεια, σου έχουμε τη λύση: FlexiPay.

Δηλαδή, ετήσια ασφάλεια αυτοκινήτου σε 12 δόσεις με τη χρεωστική σου κάρτα. Χωρίς πιστωτική, χωρίς δάνειο. Δεν έχεις ξανακούσει κάτι τέτοιο; Λογικό είναι, μόνο στην Hellas Direct μπορείς να το βρεις.

Illusration με αυοκίνητο και χέρι να πετάει έξω μια πιστωτική κάρτα, tab FlexiPay

Τέλη κυκλοφορίας

Σε περιμένουν μια φορά τον χρόνο, αναρτημένα στην ΑΑΔΕ, να μπεις να τα πληρώσεις. Είναι τα τέλη κυκλοφορίας κι από φέτος μας αποχαιρέτησε και η θεσμοθετημένη 2μηνη παράταση, οπότε τα τέλη ήρθαν να προστεθούν στον συνήθως ήδη επιβαρυμένο λογαριασμό του Δεκεμβρίου – τουλάχιστον για όποιον ήθελε να αποφύγει το πρόστιμο.

Ευχόμαστε να ήσουν και φέτος συνεπής και να μην σε απασχόλησε καθόλου το νέο κλιμακωτό πρόστιμο: +25% τον Ιανουάριο, +50% τον Φεβρουάριο, +100% από τον Μάρτιο και μετά.

Σημείωσε είτε για του χρόνου είτε για φέτος (έχεις λίγες μέρες ακόμα!), αν σου ξέμεινε η υποχρέωση σε εκκρεμότητα, πως μπορείς να πληρώσεις τα τέλη κυκλοφορίας σε δόσεις χωρίς πιστωτική με το wallet+ της Hellas Direct. Για ποσά έως 500 ευρώ διατίθεται η υπηρεσία BNPL – 4 δόσεις και 0% επιτόκιο – και για ποσά από 501 έως 2000 ευρώ τραπεζική χρηματοδότηση με εξόφληση σε 6 ή 12 δόσεις και επιτόκιο ανάλογα την τράπεζα που θα επιλέξεις.

δρόμος μεγάλης κυλοφορίας μέσα σε πόλη, γύρω του πολυκατοικίες

Σέρβις

Αν γράψουμε για σέρβις αυτοκινήτου μια φορά τον χρόνο, οι τσέπες των μισών αναγνωστών του κειμένου θα βγάλουν χέρι και θα μας χαστουκίσουν. Το καταλαβαίνουμε, αλλά ψυχραιμία, μισό λεπτό να εξηγήσουμε πρώτα την αντικειμενική ανάγκη και μετά έναν πιθανό τρόπο κάλυψής της.

Αναφερόμαστε αρχικά σε αυτό που λέμε «μικρό σέρβις», αυτό δηλαδή που συστήνεται να γίνεται περίπου κάθε 15.000 χιλιόμετρα ή μία φορά τον χρόνο. Μιλάμε για βασικά πράγματα, όπως αλλαγή λαδιών και αλλαγή φίλτρου λαδιού.

Προφανώς αν το αυτοκίνητο κάνει ανεξήγητους θορύβους ή με τη συμπεριφορά του στον δρόμο μας δείχνει πως χρειάζεται κάποια φροντίδα, το αναφέρουμε στο συνεργείο ώστε να τσεκάρουν εκεί τι μπορεί να συμβαίνει.

Το ότι στην Ελλάδα οδηγούμε τον πιο γερασμένο στόλο στην ΕΕ αποτυπώνει τη δυσκολία μας, οικονομικά, να αντικαταστήσουμε τα αυτοκίνητά μας με (πιο) καινούργια. Αλλά εδώ μιλάμε για πολύ βασική τακτική συντήρηση, κάτι απαραίτητο για την ασφάλεια του οδηγού και όσων επιβαίνουν σε κάθε αυτοκίνητο αλλά και για την ασφάλεια όλων που μοιραζόμαστε τον δρόμο.

Και σε αυτή την περίπτωση, το wallet+ μπορεί να δώσει τη λύση για έγκαιρη και σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου και πληρωμή σε δόσεις χωρίς πιστωτική. Αν είναι να το κάνεις, κάντο σωστά.

ασπρόμαυρη εικόνα μέσα από συνεργείο, βλέπουμε αυοκίνητο από πίσω με ανοιχτή την πόρτα του οδηγού

Κάρτα καυσαερίων/ ΚΤΕΟ

Εδώ αραιώνουν κάπως οι υποχρεώσεις. Η κάρτα καυσαερίων θα ζητηθεί έναν χρόνο μετά την 1η κυκλοφορία του αυτοκινήτου και θα πρέπει μια φορά τον χρόνο να την ανανεώνεις.

Αλλά η γνωριμία σου με το ΚΤΕΟ θα γίνει μετά την πρώτη 4ετία κοινής πορείας με το αυτοκίνητό σου και μετά από το διάστημα αυτό, ο τεχνικός έλεγχος προβλέπεται ανά δύο χρόνια.

Τώρα πιθανώς διαβάζεις κι αναρωτιέσαι αν και πότε πέρασες ΚΤΕΟ κι αν και πότε έχεις να ανανεώσεις την κάρτα καυσαερίων. Το καλό νέο είναι πως μπορείς να βρεις όλη αυτή την πληροφορία στο gov.gr, στην υπηρεσία «Ιστορικό Τεχνικών Eλέγχων Oχημάτων (ΚΤΕΟ)».

Καλό είναι να έχεις τον νου σου και σε αυτές τις υποχρεώσεις που συνοδεύουν την κυκλοφορία του αυτοκινήτου σου. Και γιατί σου εξασφαλίζουν ασφαλέστερη μετακίνηση, σε σένα και όποιον άλλον μπαίνει στο αμάξι - μαζί και στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Και γιατί έχουν πρόστιμο και τα δύο. Κρίμα είναι.

δρόμος στην Αθήνα με αυτοκίνητα εν κινήσει, στο βάθος ο Λυκαβηττός

Λάστιχα

Εδώ έχουμε ένα τακτικό μεν, σίγουρα όχι ετήσιο δε κόστος. Τα λάστιχα πρέπει να αλλάζουν κάθε περίπου 4 χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα. Δεν υπάρχει ακριβές διάστημα γιατί αυτό που κοιτάμε είναι ο βαθμός της φθοράς τους: Όταν φθαρούν, πρέπει να αλλαχτούν, απλό.

Ένα κριτήριο – και σύμφωνα με τον νόμο- είναι το βάθος του πέλματος του ελαστικού. Αν έχει φτάσει στο 1,6 χιλιοστό πρέπει να αλλαχτεί. Όμως, προσοχή: είναι πιθανό τα λάστιχά σου να μην είναι ασφαλή ακόμα κι αν έχουν πιο παχύ πέλμα. Η φθορά σχετίζεται και με τις συνθήκες οδήγησης αλλά και με το πόσα χρόνια τα φοράει το αυτοκίνητό σου, ακόμα κι αν δεν έχεις φτάσει τα 40.000 χιλιόμετρα.

Αυτή είναι μια πολύ βασική δαπάνη για το αυτοκίνητό σου και σε απασχολεί γιατί τα λάστιχα παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στις ασφαλείς μετακινήσεις σου. Έχεις δίκιο. Ακριβώς γι’ αυτό το wallet+ είναι και πάλι εδώ αν το χρειαστείς. Άλλαξε λάστιχα έγκαιρα – ούτε αργότερα ούτε νωρίτερα από ό,τι χρειάζεται – για να κυκλοφορείς με το κεφάλι σου ήσυχο.

αυτοκίνητο στο συνεργείο, το πίσω μέρος και λάστιχο, άνδρας ελέγχει το ελαστικό

Και γιατί όλα αυτά;

Σου φαίνονται γραφειοκρατίες, νομικές υποχρεώσεις, τρόποι να αδειάζει η τσέπη σου νωρίτερα από ό,τι θα ήθελες. Σε καταλαβαίνουμε- τα ίδια έξοδα έχουμε όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτου ή μηχανής.

Είναι όμως, τα περισσότερα από αυτά, κι ένα δίχτυ ασφαλείας για τις μετακινήσεις σου. Για να είναι σωστά συντηρημένο το όχημά σου, για να είσαι κι εσύ καλυμμένος/καλυμμένη αν κάτι σου τύχει στον δρόμο.

Για να προστατεύεις και τον εαυτό σου και τους άλλους. Ναι; Ναι 💙.

Illusration με αυτοκίνητο, χέρι βγαίνει από το παράθυρο του οδηγού και κάνει το σήμα της νίκης