Δέκα αυτοκίνητα και μία χρονομηχανή που κάνουν δυναμικό comeback στην αγορά το 2025

Η ηλικία τους μεγαλώνει και μαζί και η αξία τους. Κοίτα να δεις!

ασπρόμαυρη φωτογραφία, αυτοκίνητα παρκαρισμένα το ένα παράλληλα με το άλλο

Κουίζ για δυνατούς λύτες: Τι κοινό έχουν μία Jaguar του 1961, ένα Datsun του ‘78, μία Lamborghini του 2003 και το θρυλικό Delorean;

Μοιράζονται μία θέση στη λίστα που φτιάχνει κάθε χρόνο η ασφαλιστική εταιρία Hagerty με αυτοκίνητα ολίγον παλιά - ή ολίγον παμπάλαια - που όμως για πολλούς και διάφορους λόγους η αξία τους αναμένεται να ανέβει τη νέα χρονιά (εδώ η περσινή 10άδα με αυτοκίνητα-θησαυρούς).

Λίστα Hagerty: Τα χρόνια περνούν, η αξία ανεβαίνει

Η απόκτηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου για κάποιους μπορεί να είναι μια επένδυση που θα αποδώσει το 2025, για άλλους ένα όνειρο ζωής που τώρα μπορεί να γίνει πραγματικότητα, για κάποιους άλλους ένα καπρίτσιο, έτσι γιατί μπορούν.

Σε κάθε περίπτωση, αυτός ο κύκλος που κάνουν τα πράγματα στη ζωή μπορεί να φέρει στα χέρια όποιου το επιθυμεί ένα τέτοιο κλασικό αυτοκίνητο. Ό,τι και να 'ναι, ελπίζουμε να έχει τα βασικά: ασφάλεια αυτοκινήτου, δηλαδή 😏 ).

Λίστα Hagerty 2025, αυτοκίνητα παρκαρισμένα το ένα παράλληλα με το άλλο με αναμμένα φώτα

Λίστα Hagerty: Αυτοκίνητα που μπορεί να γίνουν συλλεκτικά το 2025

Στη λίστα του 2025 εκπροσωπούνται όλες οι δεκαετίες από τα ξέφρενα 60ies ως τα σοβαροφανή 2010s και είναι πιθανώς η πιο ετερόκλητη από όλες των τελευταίων χρόνων. Περιλαμβάνει μισοξεχασμένα μοντέλα μισού αιώνα πίσω και βάλε, με πολύ διαφορετική σχεδίαση και γενικά πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά. Τι τα ενώνει; Ο χαρακτήρας, φυσικά - και το ότι η ζήτηση γι’ αυτά αναμένεται το 2025 να αυξηθεί.

Η λίστα του 2025 περιλαμβάνει τα παρακάτω μοντέλα:

  • 1961–1964 Jaguar E-Type SI 3.8 Coupe
  • 2003–2013 Lamborghini Gallardo Six-Speed
  • 1984–1990 Ford Bronco II
  • 1978–1983 Datsun 280ZX
  • 1961–1972 Volvo P1800
  • 2006–2008 Dodge Magnum SRT-8
  • 1976–1989 Ferrari 400/412
  • 2002–2006 Mini Cooper S
  • 1997–2001 Honda Prelude
  • 2002–2008 Mercedes-Benz G500
  • 1981–1983 DeLorean DMC-12

Σημαντικός παράγοντας για τον προσδιορισμό της αξίας ενός αυτοκινήτου είναι προφανώς η κατάστασή του. Οι αναλυτές της Hagerty αποτυπώνουν την αξιολόγηση αυτή με κατάταξη από το 1 (σαν καινούργιο) έως το 4 (θέλει πολλή δουλίτσα) λαμβάνοντας υπόψη και το αισθητικό κομμάτι και την κατάσταση των μηχανικών μερών. Όλα τα αυτοκίνητα της λίστας κατατάχθηκαν στην κατηγορία 2.

1961–1964 Jaguar E-Type

Jaguar E-Type

Ας ξεκινήσουμε πέφτοντας στα βαθιά. Οι τελευταίες δεκαετίες δεν φέρθηκαν πολύ ευγενικά στο brand της Jaguar, αλλά το άστρο της E-Type λάμπει ακόμα αλώβητο από το 1961, όταν στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε το κομψό δημιούργημά της.

Jaguar E-Type

Δεν είναι τυχαίο που πίσω από τη σχεδίαση αυτού του μοντέλου κρύβεται ένας μαθηματικός και όχι ένας designer. Ο Malcolm Sayer δούλευε με νούμερα αρχικά στις εταιρίες κατασκευής αεροσκαφών de Havilland και Bristol και από το 1951 στη Jaguar. Έτσι εφάρμοσε τους αεροδυναμικούς του αλγόριθμους και τη γνώση του στις ελαφριές κατασκευές πρώτα στη C-Type και μετά στη D-Type. Και καθώς παρέμενε πιστός στο αξίωμα πως αν δείχνει γρήγορο, πιθανότατα είναι γρήγορο, δεν είναι παράξενο που όλοι περίμεναν με ανυπομονησία την εξέλιξη της μάρκας στο επόμενο γράμμα της αλφαβήτου. Και η Ε δεν τους απογοήτευσε.

Υπερ: Απόλαυση για τα μάτια - απολαυση στην οδήγηση - προκαλεί ακόμα καρδιοχτύπι

Κατά: Ζόρικο αν μιλάμε για ψηλό/ψηλή οδηγό - μπόλικα βρετανικά μηχανήματα στριμωγμένα σε μικρό χώρο. Τι μπορεί να πάει στραβά;

Εύρος τιμών: #1 – $260.000 #2 – $182.800 (αύξηση 14,2% από το 2019) #3 – $81.000 #4 – $60.300.

2003–2013 Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Θα παραμείνουμε στα (πολύ) βαθια. Μετά το εμπορικό ναυάγιο της Urraco - αισθητικά εξακολουθε να γοητεύει- η Lamborghini άφησε να περάσουν 30 χρόνια πριν επιχειρήσει να ασχοληθεί ξανά με ένα παρόμοιο μοντέλο (χαμηλότερου κόστους σε σχέση με τα υπόλοιπα της εταιρίας). Με ιδιοκτήτρια πλέον την Audi AG, το ρίσκο ελαχιστοποιήθηκε. Η L140, όπως ήταν εσωτερικά γνωστή η νέα «baby» Lamborghini, θα επωφελούνταν πλήρως από την τεχνογνωσία της Audi και την παγκόσμια βάση τροφοδοσίας της.

Lamborghini Gallardo

Το εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm της Γερμανίας συναρμολόγησε το στιβαρό σασί της Gallardo - ένα πρώτο τεστ για το μεταγενέστερο Audi R8- ενώ ο κινητήρας φτιάχτηκε στη γραμμή παραγωγής της Győr, στην Ουγγαρία. Τα ηλεκτρονικά μέρη και τα όργανα της καμπίνας ήταν οικεία σε κάθε ιδιοκτήτη σύγχρονου Audi. Ακόμα ένα σήμα κατατεθέν της, η τετρακίνηση, ήταν στα στάνταρ χαρακτηριστικά της αυθεντικής Gallardo.

Η παραγωγή της κράτησε 10 χρόνια. Κατασκευάστηκαν μόνο 14.000 αυτοκίνητα - αλλά έφτιαξαν image και ρεύμα που ακόμα κρατάει. Και οδηγική εμπειρία που μένει αξέχαστη.

Lamborghini Gallardo

Υπέρ: πολύ μοντέρνο, αλλά και τελείως Lamborghini - χωρίς τούρμπο - εξαιρετικά δυναμική φόρμα ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.

Κατά: Η συντήρηση. Σίγουρα δεν θέλεις πραγματικά να σπάσει ή να χαλάσει κάτι. Και προφανώς δεν ενδείκνυεται για όσους θέλουν να περνούν απαρατήρητοι.

Εύρος τιμών: #1 – $206.400 #2 – $157.700 (αύξηση 7,4% από το 2019) #3 – $119.000 #4 – $94.200.

1984–1990 Ford Bronco II

Ford Bronco II

Ας προσγειωθούμε σε πιο προσβάσιμα οχήματα. Σήμερα το SUV ως lifestyle όχημα είναι μάλλον κλισέ. Σαράντα χρόνια πριν, το πεισματάρικο Bronco II ήταν πρωτοπόρος αυτού του concept. Με τα μεγάλα του παράθυρα - ειδικά το πίσω- και τις χαρακτηριστικές οριζόντιες γραμμές του «φωνάζει» για περιπέτεια, ξεχωρίζει ανάμεσα σε όποια άλλα παρόμοια οχήματα και σε κερδίζει με τη vintage αισθητική του.

Ford Bronco II

Είναι μόλις λίγα εκατοστά μεγαλύτερο από το «κανονικό» Bronco και σημαντικά μικρότερο από τον ανταγωνισμό του. Δεν θα περίμενε κανείς να είναι πολύ γρήγορο ή εύκολο στην οδήγηση - και δεν είναι. Αλλά εκπέμπει cool vibes και σε προσκαλεί σε off-road εξερευνήσεις. Καλό; Καλό.

Υπέρ: Εικόνα που τα σπάει. Εύκολο να βρεις ανταλλακτικά. Ξανά εικόνα που τα σπάει.

Κατά: Οδηγικά, η δυναμική του είναι, ας πούμε, κάπως ρουστίκ.

Εύρος τιμών: #1 – $26.300 #2 – $15.500 (4% πάνω από το 2021) #3 – $8.000 #4 – $2.600.

1978–1983 Datsun 280ZX

Datsun 280ZX

Έλα, ομολόγησέ το, διαβάζοντας Datsun κάτι άλλο περίμενες να δεις. Η πρώτη γενιά του Datsun 240Z, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1969, επαναπροσδιόρισε το πώς θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι ένα sports car, συνδυάζοντας την εξωτερική ομορφιά και τις επιδόσεις του. Δεν ήταν εύκολα τα στάνταρντ που έπρεπε να πιάσει ο αντικαταστάτης του, το 280ZX.

Datsun 280ZX

Όταν κατέφτασε το 280ZX, το 1978, δεν ακολούθησε επακριβώς τα βήματα του προκατόχου του. Άφησε πίσω την πολύ σπορτίβ φύση του 240 για μια πιο άνετη και φιλόξενη εκδοχή του και παρότι διατήρησε σε γενικές γραμμές τη μορφή του, αυτή έγινε πιο αεροδυναμική. Οι επιδόσεις των πρώτων 280ZX με τα 135 τους άλογα δεν έγραψαν ιστορία καθώς, μεταξύ άλλων, το μοντέλο ήταν και σαφώς βαρύτερο από το προηγούμενο Έτσι το 1981 η Datsun το έκανε τούρμπο, αύξησε τα άλογα του κινητήρα στα 180 και ησύχασε.

Datsun 280ZX

Υπέρ: Διασκεδαστικοί turbo ήχοι (αλήθεια)

Κατά: Η εύκολη σκουριά. Οι επιδόσεις.

Εύρος τιμών: #1 – $70.400 #2 – $32.800 (εκτόξευση 137,7% σε σχέση με το 2019) #3 – $12.500 #4 – $5.500.

1961–1972 Volvo P1800 Coupe

Volvo P1800 Coupe

Το 1953 ο συνιδρυτής της Volvo Assar Gabrielsson επισκέφθηκε το Flint του Μίσιγκαν και είδε τις πρώτες Chevrolet Corvette να βγαίνουν αστραφτερές και ολοκαίνουργιες από τη γραμμή παραγωγής. Τότε η Volvo δεν έφερνε αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και είχε πολύ μικρή γνώση σε ό,τι αφορά τα sports cars. Αλλά ο Gabrielsson κεραυνοβολήθηκε από αυτό που είδε και αποφάσισε πως θα έπρεπε και η Volvo να κινηθεί με τον ίδιο τρόπο.

Όταν το Volvo P1800 αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι αυτοκινήτου των Βρυξελλών το 1960, το συνέκριναν με Maserati και Ferrari. Και δεν ήταν σύμπτωση. Ιταλοί είχαν αναλάβει το styling - η Frua, θυγατρική της Ghia - αν και ήταν ένας νεαρός Σουηδός που δούλευε για τη Frua, ο Pelle Petterson που υπέγραψε τον τελικό σχεδιασμό. Η Volvo δεν είχε επαρκείς κατασκευαστικούς πόρους για το νέο της μοντέλο κι έτσι ανέθεσε την κατασκευή του στη βρετανική εταιρία Jensen. Η βρετανική επίδοση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της Volvo - τι έκπληξη - κι έτσι η παραγωγή μετακόμισε το 1963 στη Σουηδία.

Volvo P1800 Coupe

«Αυτό το αυτοκίνητο δεν θα πιάσει τα 150. Απλώς δείχνει πως μπορεί» ανέφερε η διαφήμιση της εποχής - και ήταν αλήθεια. Με τα 100 άλογά του ο κινητήρας ξεχώριζε περισσότερο για την ομαλή συμπεριφορά του παρά για τη δυναμική του. Πρόκειται ωστόσο ολοφάνερα για ένα κλασικό αυτοκίνητο που θα μπορούσες να χαζεύεις με τις ώρες. Κάθε στοιχείο πάνω του, κάθε λεπτομέρειά του δείχνει χαρακτήρα και κάλλος.

Volvo P1800 Coupe

Υπέρ: Πανέμορφο εξωτερικό, απρόσμενα μοντέρνα οδηγική εμπειρία

Κατά: Ο κινητήρας. Και τα ακριβά ανταλλακτικα.

Εύρος τιμών: #1 – $77.000 #2 – $44.200 (+47,8% από το 2019) #3 – $26.800 #4 – $4.600.

2006–2008 Dodge Magnum SRT-8

Dodge Magnum SRT-8

Η ιστορία των σύγχρονων στέισον βάγκον είναι μάλλον σύντομη και όχι πολύ ευχάριστη - αν εξαιρέσεις τα Subaru και τα Volvo. Λίγα μοντέλα ξεχώρισαν στην κατηγορία, αν και το συγκεκριμένο, το Dodge Magnum δεν χαρακτηριζόταν καν βάγκον. Ο κατασκευαστής προτιμούσε το «sports tourer». Ποτέιτο ποτάτο, αν μας ρωτάς.

Πατώντας το γκάζι θα ακούσεις τον μοναδικά αμερικανικό βρυχηθμό του, αλλά στα δύσκολα μπορείς να στηριχτείς στην άμεση απόκρισή του στον οδηγό και στον εξαιρετικό έλεγχό του

Dodge Magnum SRT-8

Τα μάλλον οικογενειακά στέισον βάγκον είναι δύσκολο να χαρακτηριστούν άγρια ή σκληρά, αλλά το Magnum SRT-8 είναι ακριβώς αυτό. Θεωρητικά κυκλοφόρησε σε ακόμα τρία χρώματα - μεταλλικό γκρι, κόκκινο και μπλε- αλλά συνειρμικά θα το σκεφτείς σε μαύρο - κι έχεις δίκιο.

Dodge Magnum SRT-8

Υπέρ: Είναι μοναδικό και θα είναι, παλιάς εποχής επιδόσεις σε πολύ καινούριο αμπαλάζ

Κατά: Ο σχεδιασμός δεν ευνοεί την ορατότητα, ο σύγχρονος ηλεκτρονικός εξοπλισμός σημαίνει και σύγχρονα προβλήματα, καθώς περνούν τα χρόνια (για όλους).

Εύρος τιμών: #1 – $47.600 #2 – $32.600 (+39,3% από το 2019) #3 – $21.600 #4 – $15.600.

1976–1989 Ferrari 400/412

Ferrari 400/412

Θα πω με θάρρος πως η vintage πλευρά της αισθητικής μου υπέκυψε στη γοητεία αυτής της παλιούτσικης (παμπάλαιης) Ferrari. Για δεκαετίες η 400 και η διάδοχός της, η 412, «έτρωγαν ξύλο» επειδή ήταν έξω από τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά της μάρκας - και παρά τον 12βάλβιδο κινητήρα τους. Όταν το 1976 η 400 αντικατέστησε την 365 προσφέροντας και αυτόματη έκδοση με τρεις ταχύτητες, οι λάτρεις του Maranello βγήκαν από τα ρούχα τους. Συζήτηση τελείως ανούσια σήμερα, αλλά πού να το ήξεραν μισό αιώνα πριν.

Ferrari 400/412

Η 400 απορρίφθηκε στην εποχή της επειδή ήταν μεγάλη και μάλλον χαλαρή και άνετη για Ferrari. Κριτική που έχει βάση, αλλά ξεχνιέται αν αφήσεις το βλέμμα σου να ξεκουραστεί στις κομψές γραμμές της και την ξεχωριστή της προσωπικότητα.

Υπέρ: Είναι Ferrari.

Κατά: Είναι αυτόματη Ferrari (και έχει και ακριβά ανταλλακτικά).

Εύρος τιμών: #1 – $82.800 #2 – $59.900 (+50,9% από το 2019) #3 – $44.400 #4 – $32.000.

2002–2006 Mini Cooper S

 Mini Cooper S

Η αλλαγή του αιώνα αποτέλεσε τη χρυσή εποχή της BMW. Και παρότι οι λάτρεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θυμούνται κάθε λεπτομέρεια από τα μοντέλα με το γράμμα και τον αριθμό (Μ3, Μ5, Ζ3 κτλ), ο κατασκευαστής είχε στο επίκεντρο της σκέψης του το επαναλανσάρισμα του πιο αγαπημένου οχήματος στον κόσμο: του Mini.

Το πρώτο Mini είχε παρουσιαστεί στα τέλη του ‘50 - με την υπογραφή του Έλληνα αντισυμβατικού σχεδιαστή Αλέξανδρου Ισιγώνη - και παρέμεινε σε παραγωγή έως το 2000 σχεδόν χωρίς αλλαγές. Άνεμος ανανέωσης - και μαζί ζεστά κεφάλαια- έφτασαν το 1994, όταν η BMW εξαγόρασε τη Rover Group.

 Mini Cooper S

Το ανανεωμένο Mini έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1997 και θεωρήθηκε από την πρώτη στιγμή σχεδιαστική επιτυχία. Σαφώς ρετρό και με εμφανείς δεσμούς με το παρελθόν, αλλά με τις πινελιές εκείνες που το έκαναν να δείχνει και πολύ σύγχρονο, το νέο Mini διατήρησε τον φιλικό και πρακτικό χαρακτήρα του, εκπέμποντας παράλληλα περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Υπέρ: εξαιρετικός σχεδιασμός εντός και εκτός, σούπερ σασί, ανοιχτό σε τροποποιήσεις και καστομιές

Κατά: Χρειάζεται φροντίδα, η συντήρηση και οι επισκευές θα σου κοστίσουν.

Εύρος τιμών: #1 – $16.200 #2 – $12.000 (+4,3% από το 2019) #3 – $8.900 #4 – $6.200.

1997–2001 Honda Prelude

Honda Prelude

Κάποιοι έλεγαν πως ήταν απλώς ένα πιο σέξι Accord, αλλά εκείνοι που ξέρουν καλύτερα το εκτιμούσαν περισσότερο για τα χαρακτηριστικά του, που ξεπερνούσαν σε αξία την τιμή του.

Η 5η και τελευταία γενιά Prelude, που έκανε το ντεμπούτο της το 1997, είχε φίνα γραμμή, κομψό εσωτερικό κι ένα μαγικό σασί. Ο χειρισμός του ήταν τόσο ακριβής που το Car and Driver είχε γράψει «Το Prelude έχει διδακτορικό στην ακρίβεια».

Υπέρ: Ποιότητα κατασκευής και εργονομία από τη χρυσή εποχή της Honda, το στιλ.

Κατά: Όχι γρήγορο, με τα σύγχρονα δεδομένα.

Εύρος τιμών: #1 – $25.400 #2 – $17.400 (+87,1% από το 2019) #3 – $8.800 #4 – $6.100.

2002–2008 Mercedes-Benz G500

Mercedes-Benz G500

Πολύ πριν η Mercedes G-Class κατακτήσει τους δρόμους του Μπέβερλι Χιλς και του Μπρούκλιν, τη χρησιμοποιούσε ο στρατός! Έκανε το ντεμπούτο της το 1979 ως “Gelände-wagen”— όχημα off-road, στα γερμανικά - και ήταν το απόλυτο εργαλείο πουδεν σταματούσε πουθενά και μπορούσε να φτάσει παντού. Το 1980, το Βατικανό παρήγγειλε ένα customized G-wagen - με αλεξίσφαιρη οροφή, μεταξύ άλλων- για να χρησιμοποιηθεί από τον Πάπα.

Mercedes-Benz G500

Όταν το 1990 παρουσιάστηκε η 2η γενιά, το «κοσμικό» W463 διαχωρίστηκε από τη στρατιωτική εκδοχή του. Εξακολουθούσε να φτάνει παντού, αλλά είχε κάπως «μαλακώσει», με δερμάτινη επένδυση εσωτερικά, ηλιοροφή κι άλλα τέτοια. Το 1994 μετονομάστηκε σε G-Class, ακολουθώντας τη γραμμή ονοματοδοσίας της Benz, και εισήχθη για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 2002.

Τα καλά; Θυμίζει τον παλιό αυθεντικό του εαυτό παραμένοντας ωραίο και μοντέρνο όχημα, βελτιωμένο σε πολλά πρακτικά ζητήματα. Τα κακά; Του λείπει ο χαρακτήρας που είχε ως σρατιωτικό όχημα και είναι τρομακτικά ακριβό, με τιμή εκκίνησης γύρω στα 150.000 δολάρια!

Mercedes-Benz G500

Υπέρ: Γερμανικές γραμμές, εξαιρετική off-road συμπεριφορά

Κατά: Πιθανώς να μην το οδηγήσεις ποτέ σε χώμα, στριμωγμένο εσωτερικό, κινητήρας που διψάει και καταναλώνει.

Εύρος τιμών: #1 – $74.500 #2 – $53.200 (+15,2% από το 2019) #3 – $38.000 #4 – $24.700.

1981–1983 DeLorean DMC-12

 DeLorean DMC-12

Ναι ναι, είναι χρονομηχανή που ταξιδεύει τον Μάρτι και τον Ντοκ πίσω στο μέλλον. Ταυτοχρονα, έξω από την οθόνη, το DeLorean - κατά κόσμον DMC-12- ήταν ένα από τα πλέον αναμενόμενα sports cars της δεκαετίας του. Παρότι φτιάχτηκε για την αμερικανική αγορά, έχει ευρωαϊκή καρδιά: Κατασκευάστηκε στο Dunmurry, νότια του Μπέλφαστ στη Βόρεια Ιρλανδία, ο κινητήρας του είναι προϊόν της PRV (Peugeot- Renault-Volvo) ενώ ο φουτουριστικός σχεδιασμός του έχει την υπογραφή του Giorgetto Giugiaro της Italdesign.

 DeLorean DMC-12

Ο Giugiaro σχεδάσε πολλά από τα πολύ ξεχωριστά sports cars των ’70s, από τη Maserati Merak ως το VW Scirocco. Αναμφίβολα με το DeLorean πήγε τα πράγματα πιο μακριά (όχι στον χρόνο).

Παρότι οι πρώτοι αγοραστές χρειάστηκε να μπουν σε λίστα αναμονής και να χρυσοπληρώσουν για να αποκτήσουν το DeLorean, έως το τέλος του 1981 είχαν πουληθεί μόλις 3.000 από τα 7.500 αυτοκίνητα που είχαν παραχθεί. Έτσι η εταιρία έβγαλε τα υπόλοιπα προς πώληση σε πολύ χαμηλότερη τιμή την επόμενη χρονιά, που ήταν και η τελευταία του. Η DMC χρεοκόπησε το 1982, έχοντας έως τότε βγάλει περίπου 9.600 αυτοκίνητα. Μέχρι το DeLorean να κατακτήσει τον κινηματογραφικό χωροχρόνο στις ταινίες «Επιστροφή στο μέλλον», δεν υπήρχε πια DeLorean Motor Company να αξιοποιήσει την επιτυχία.

Αποδεικνύοντας πως ο χρόνος δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύμβαση, το εν λόγω αυτοκίνητο συνεχίζει την πορεία του, ενισχυμένο και από τις ταινίες, που έγιναν από καλτ 80ίλες φουλ κλασικές. Πάνω από 40 χρόνια αργότερα, το στιλπνό εξωτερικό του και φυσικά οι εντυπωσιακές πόρτες του εξακολουθούν να το κάνουν να μοιάζει σαν φουτουριστικό διαστημόπλοιο που ερχεται στη Γη από κάπου μακριά. Πιθανώς κι από το μέλλον.

Υπέρ: Είναι το DeLorean. Είναι το DeLorean. Είναι το DeLorean. Καλά, θα πω και τα υπόλοιπα: οι πόρτες, τα δερμάτινα καθίσματα, ο ωραίος χειρισμός, το φανταστικό εξωτερικό.

Κατά: Άβολη θέση οδήγησης, αδύνατον να βρεις ανταλλακτικά πια για ορισμένα μέρη του (αλλά ποιος νοιάζεται, είναι το DeLorean. Είναι το DeLorean. Είναι το DeLorean).

Εύρος τιμών: #1 – $101.000 #2 – $75.100 (+73,4% από το 2019) #3 – $52.300 #4 – $34.500.

12ο αυτοκίνητο του 2025: Το δικό σου!

Ωραία, χόρτασαν τα μάτια μας, όσων αγαπάμε τους τέσσερις τροχούς και είμαστε και λίγο vintage. Τώρα, σε αυτή τη ζωή που ζούμε και όχι σε κάποια άλλη, το 12ο αυτοκίνητο της λίστας είναι το δικό σου. Κι ας μη γίνει συλλεκτικό το 2025, κι ας μην έχει αντίστοιχη ιστορία, κι ας μην το ζητάνε αγοραστές από τις 5 ηπείρους και τις 7 θάλασσες.

Τι μπορείς να κάνεις για να το φροντίσεις, αφού πιθανότατα δεν θα το δεις στη λίστα της Hagerty (φυσικά αν είναι μέσα γράψε μας στα σχόλια!); Τα βασικά: Την κατάλληλη για σένα ασφάλεια αυτοκινήτου, με όλες τις καλύψεις που χρειάζεσαι. Κι αν θες τη φιάχνεις όπως θες εσύ, την κάνεις ετήσια και την πληρώνεις και σε δόσεις με χρεωστική, με FlexiPay.

Άλλωστε, το μόνο που έχει σημασία, ό,τι κι αν οδηγείς, είναι ένα: η ασφάλεια η δική σου και όλων💙.